کتابخانه عمومی فریدن جزو پنج کتابخانه برتر استان است

فریدن- مسئول اداره کتابخانه های عمومی فریدن گفت: کتابخانه عمومی دانشوران فریدن جزو پنج کتابخانه برتر استان و ۱۰ کتابخانه برتر کشور است.

جابر باقری در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با بیان اینکه کتابخانه عمومی فریدن جزو پنج کتابخانه برتر استان است، اظهار داشت: این برتری از نظر تعداد اعضا و نیز تعداد امانت کتاب بوده است.

وی در مورد تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: شهرستان فریدن دارای دو کتابخانه عمومی در شهرهای داران و دامنه و همچنین دارای ۲ کتابخانه مشارکتی است.

باقری درمورد کتابخانه های مشارکتی افزود: این ۲ کتابخانه مشارکتی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان زندان ها برپا شده است.

مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فریدن اظهار داشت: تعداد اعضای کتابخانه عمومی داران حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر، تعداد اعضا کتابخانه دامنه ۳۳۰ نفر، تعداد اعضای کتابخانه های مشارکتی کمیته امداد ۶۰۰ نفر و تعداد اعضای کتابخانه زندان۴۰۰ نفر است.

وی تعداد کتب موجود در کتابخانه های شهرستان را ۴۰ هزار نسخه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۴ هزار نسخه در شهر داران، ۱۲ هزار نسخه در شهر دامنه، ۶ هزار نسخه در کانون ولایت و سه هزار و یکصد نسخه در کتابخانه سازمان زندان ها موجود است.

مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فریدن با بیان این که سرانه مطالعه و فضای مطالعه این شهرستان وضعیت قابل قبولی ندارد، افزود: بر اساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ برای هر یکصد نفر باید هشت متر مربع فضای مطالعه وجود داشته باشد که این مقدار در کتابخانه عمومی دانشوران داران ۶/۲ و در کتابخانه عمومی دامنه ۵ متر مربع است .

مسئول اداره کتابخانه های عمومی فریدن، با بیان این که بیشترین کمبود کتاب در بخش کتب کمک درسی و تحصیلی است، افزود: در این خصوص با ناشران و مدیران موسسه های علمی رایزنی هایی صورت گرفته است تا در تامین بخشی از کتب مورد نیاز مشارکت داشته باشند.

وی هم چنین فقدان فضای کافی در کتابخانه ها، فرسوده بودن ساختمان کتابخانه داران از دیگر مشکلات کتابخانه های فریدن عنوان کرد.

کد خبر 331560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.