شریان های زرین شهر نیازمند تزریق خونی تازه/نقش درخشان هنر تئاتر در ارتقای سلامت اجتماعی

لنجان_شهردار زرین شهر گفت: هنر بویژه هنر تئاتر به منزله روح در یک موجود زنده است و می‌تواند هویت بخش باشد لذا باید توجه داشت به این هنر به عنوان مادر سایر هنرها نگاه می‌شود و ما باید تئاتر را به عنوان یک هنر ماندگار در زرین شهر تقویت کنیم و ما بر این باوریم تئاتر باید مبتنی بر اجتماعی‌شدن باشد.

میثم محمدی در حاشیه بازدید از اجرای نمایش کمدی گروه هنری هزار آوا در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، اظهار کرد: شادی و نشاط از بنیادی ترین خواسته های فطری و نیازهای روحی انسان است و تاثیرهای عمیقی بر سالم سازی و بهسازی جامعه دارد و از این جهت از دغدغه های همیشگی افراد و جوامع بوده است و برنامه ریزان هر جامعه ای به شکل های مختلف بر آن هستند که شادی و نشاط را برای شهروندان به وجود آورند.

وی افزود: ایجاد شادابی و نشاط فردی و اجتماعی اضافه بر آنکه سلامت جسم و روان در افراد و جامعه را مهیا می سازد، دستیابی به آرامش و رفاه و بازدهی بهتر و بیشتر را فراهم می کند و به دلیل ویژگی مسری بودن احساس نشاط و شادی، پیوند های فرد را با محیط و جامعه بیشتر می کند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: باید توجه داشت احساس شادابی و نشاط در هر جامعه، گرایش و آمادگی شهروندان را برای خدمت و تلاش بیشتر در جهت دستیابی به رفاه و توسعه همه جانبه فراهم می کند از این رو یکی از وظایف مهم نهادهای اجتماعی، تلاش برای ایجاد فضایی شاد و با نشاط در جامعه است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت شهری که آفرینش هنر و فرهنگ در آن نباشد شهری مرده به شمار می آید که دارای کالبدی خسته و فرسوده است و از این جهت نمی تواند شهروندانی شاد و با نشاط داشته باشد لذا ما باید در کالبد زرین شهر روح تازه ای بدمیم و این روح و روحیه باید در قالب پدیده های فرهنگی، هنری و اجتماعی به شهر دمیده شود.

محمدی اضافه کرد: در این راستا به نظر می رسد پیش نیاز این تغییر شکل گیری ایده های نو در مدیریت شهری است؛ چراکه ما برای مواجه با چالش ها به ایده های جدیدی نیاز داریم که از منظری تازه و چشمی دیگر، شهر، شهروندان و روابط بین آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و در اینجا است که نقش فرهنگ و هنر اهمیت پیدا می کند.

وی یادآور شد: هنر بویژه هنر تئاتر به منزله روح در یک موجود زنده است و می‌تواند هویت بخش باشد لذا باید توجه داشت به این هنر به عنوان مادر سایر هنرها نگاه می‌شود و ما باید تئاتر را به عنوان یک هنر ماندگار در زرین شهر تقویت کنیم و ما بر این باوریم تئاتر باید مبتنی بر اجتماعی‌شدن باشد.

شهردار زرین شهر عنوان کرد: تئاتر یک پدیده زنده است و این موضوع که در لحظه دارد اتفاق می افتد خیلی ارزشمند بوده چراکه در قالب هنر تئاتر می توان آداب وسنن و حتی آموزه های دینی را به راحتی به اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان آموزش داد و در خصوص مسائل مختلف از جمله طلاق، مواد مخدر و سایر آسیب‌های اجتماعی برای مردم آگاه سازی و اطلاع رسانی کرد.

وی بیان کرد: تئاتر برروی اندیشه و حس مخاطب بسیار تاثیرگذار است، چرا که بدون هیچ واسطه ای و به طور مستقیم حرف خود را با مخاطب بیان می کند و از جمله امتیازات هنر تئاتر این است که مخاطب را با موضوعات مختلف در سطح جامعه از جمله اجتماعی و فرهنگی درگیر می کند.

محمدی تئاتر را یکی از کانون‌های ارتقای سبد فرهنگی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در هنر تئاتر هرچند هنرمند روی صحنه، در نقشی مجازی، بازی می کند اما آثار واقعی بر عقل و ذهن مخاطب برجای می گذارد و به درستی استفاده از ظرفیت هنر تئاتر بخصوص تئاتر خیابانی می تواند برای آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی و مفاهیم مدنی و مصداقی برای توسعه و تعالی معنوی و رشد فکری جامعه موثر باشد.

وی اذعان کرد: با توجه به اینکه تئاتر هنر خالصی به شمار می آید که می‌تواند در مصرف فرهنگی موثر باشد ما نیز در مدیریت شهری زرین شهر برآن شدیم از این هنر استفاده کرده و با استفاده از هنرمندان در اجرای تئاترهای خیابانی تئاتر را در سبد فرهنگی شهروندان قرار دهیم.

شهردار زرین شهر متذکر شد: ما بر این باوریم با ساده‌ترین نمایش‌های تئاتر که دارای محتوا غنی هستند می توانیم در راستای کاهش آسییب های اجتماعی قدم برداشته و نشاط و شادابی را در شهر افزایش دهیم و قطعا با برنامه ریزیهای دقیق و مناسب شاهد استقبال شهروندان از اجرای تئاترهای خیابانی وحتی صحنه ای در زرین شهر خواهیم بود.

وی ضمن درخواست از هنرمندان برای کمک به مدیریت شهری برای حل چالش ها و مشکلات، تاکید کرد: ما باید احساسات جامعه شهری را به درستی درک کرده و جامعه و شهر را در حرکت به عقلانیت و اخلاق گرایی اجتماعی کمک کنیم و در این میان رهبری احساسات جامعه شهری تا حدود زیادی در دست هنرمندان، اهل فرهنگ و رسانه است و انتظار داریم هنرمندان با ابزاری که در دست دارند، ما را در دست‌یابی به محیطی پر از آسایش و آرامش برای شهروندان کمک کنند.

محمدی تصریح کرد : ما به مجموعه ای از رویکرد ها و برنامه های جدید اندیشیده ایم و امیدواریم با کمک صاحب نظران و اهل فن آنها را تدوین و اجرا کنیم و یکی از این رویکرد ها آن است که در اکثر فعالیت های شهری ما تسهیل گر باشیم، نه تصدی گر؛ از این رو در تلاش هستیم عرضه آنچه را که در این عرصه فرهنگ و هنر تحقق می یابد و در دل جامعه تولید می شود و مربوط به مدیریت شهری است را تسهیل کنیم.

وی درپایان گفت: ما در مدیریت شهری دوره پنجم بر این باوریم باید از این پوسته سختی که زرین شهر را فرا گرفته است، عبور کنیم و در عمق جان شهر و شهروندان انتظار یک تحول و تولد جدید را داشته باشیم و امیدوارم با پشتیبانی شهروندان و حمایت و همفکری جوامع فرهنگی هنری و موسیقیایی شهر بتوانیم این مهم را انجام دهیم و شهری در خور شهروندان زرین شهر بسازیم.

کد خبر 331552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.