بخش خصوصی به عنوان موتور محرک شهر محسوب شود/ استفاده از علم و تکنولوژی برای رفع مشکلات شهر

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه بخش خصوصی به عنوان موتور محرک شهر محسوب شود، گفت: پیگیر تشکیل تیمی با تخصص های مختلف هستم تا به صورت ویژه مشکلات مربوط به سرمایه گذاری را رصد کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در آیین تکریم و معارفه خدمتگذاران مردم در شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۳ نفر از مدیران جدیدی که امروز در شهرداری معرفی می شوند از مدیران خود شهرداری بوده و تنها یک نفر از آنها خارج از حوزه شهرداری است، اظهار کرد: ما همیشه نکاتی را برای حوزه ای که مدیر معرفی می شود اشاره می کردیم که امروز نیز در همان راستا نکاتی را مطرح می کنیم، امیدوارم مدیران جدید نیز در راستای برنامه ها و سیاست های ما عمل کرده و کارها را جلو ببرند.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی از دو جهت با موضوع جدیدی مواجه هستیم، تصریح کرد: این قسمت یک واحد بوده که هم اکنون بر اساس چارت تشکیلاتی جدید به یک سازمان به نام سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی تبدیل شده است. شرایط فعلی شهرداری و مشکلات درونی و مسائل مالی می طلبد این حوزه با شرایط جدید و توانمندی بیشتر به گونه ای وارد عمل شود تا شهرداری از وضعیت کنونی خارج شده و شرایط عادی را رقم بزند که البته با انسجام، روحیه قوی، وحدت و اراده ای که وجود دارد به زودی شاهد شرایط عادی خواهیم بود.

وی حبس سرمایه در شهرداری، شهر و کشور را یکی از معضلات اساسی دانست و ذکر کرد: تا زمانی که سرمایه های مردم در حبس بوده و از آزادی عمل و گردش برخوردار نباشد با شرایط سختی مواجه هستیم.

شهردار اصفهان با اشاره به حضور آقای رییسی به عنوان مدیرعامل جدید سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهر اصفهان، گفت: امیدوارم با تجربه و سوابقی که ایشان دارد با سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه وارد مذاکره شده و بخش خصوصی را مدنظر داشته باشند چرا که امروز مشکل بسیاری از پروژه های نیمه کاره به دلیل ناتوانی بخش خصوصی و موانع قانونی ایجاد شده است و رفع آن می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، باید برای رهایی سرمایه ها از زندان ایجاد شده راهکار اندیشید و موضوع را پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه به جریان افتادن فعالیت های بخش خصوصی می تواند به عنوان موتور محرک شهر محسوب شود، تصریح کرد: به دنبال این هستم تیمی با تخصص های مختلف تشکیل دهم تا به صورت ویژه مشکلات مربوط به سرمایه گذاری را رصد کرده و پروژه های بر زمین مانده اصفهان را نجات دهد تا سرمایه ها به گردش درآمده و شهر از وضعیت فعلی خارج شود.

نوروزی ادامه داد: شاید در برخی از جاها بعضی از پروژه ها به دلیل بدهکاری صاحبان سرمایه با مشکل مواجه شده اند که لازم است اعلام کنم شهرداری این آمادگی را دارد برای آنها فرصت های لازم را فراهم آورد تا هم چرخ آنها و هم چرخ شهر به گردش دربیاید.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال های آینده شاهد اموری باشیم که تاکنون به آنها توجه نشده است، اضافه کرد: نمی دانیم در این شهر چند مدرسه و یا مهدکودک منطبق با استانداردهای بین المللی داریم. باید دراین فکر باشیم که شرایط را برای ساخت یک مدرسه  با استانداردهای روز دنیا را در یک منطقه از شهر تسهیل کرده و زمینه را برای آن آماده کنیم.

 شهردار اصفهان توجه ویژه به سالمندان را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: باید در این زمینه تفکر کرد چرا که جامعه رو به سالمندی می رود و معضلات بسیاری را در آینده به وجود می آورد. باید در این زمینه از خودمان سوال کنیم ما به عنوان شهرداری تاکنون چه اقداماتی را در این زمینه انجام داده ایم. باید نگاه ها به این سو حرکت کند که چگونه مدارس و چگونه امکاناتی برای جامعه سالمندان قصد داریم ایجاد کنیم.

باید با استفاده از علم و تکنولوژی مشکلات شهر را حل کرد

وی با بیان اینکه مشکلات شهرداری ها در کل کشور مشکلات لاینحلی نیست، تاکید کرد: باید در این زمینه راهکارها را پیدا کرد. همانگونه که انسان ها دچار بیماری های مختلف می شوند اما دچار مرگ نمی شوند باید همانگونه نیز با استفاده از علم و تکنولوژی معضلات مختلف شهر را حل کرد.

نوروزی تاکید کرد: سکته شهر امروزه حبس سرمایه هاست که البته مسئله غیرقابل حلی نیست. نیروهای توانمند، کارشناسان و مدیران موجود در شهرداری از لحاظ علم و دانش می توانند بر این مشکلات غلبه کنند در صورتی که انگیزه و همت کافی موجود باشد.

برخی بواسطه اطلاعات غلط در خصوص شهرداری اصفهان بی انصافی می کنند

شهردار اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این بی انصافی است که گفته می شود در شهرداری کارهای غیراصولی در حال انجام است گفت:  آقایانی که این صحبت ها را مطرح می کنند یا اطلاعات غلط به آنها داده می شود یا مبتنی بر انگیزه های دیگری سخن می گویند که البته امیدوارم مورد دوم در میان نباشد، در مورد احتمال اول نیز تلاش می کنیم تا به طور صحیح اطلاع رسانی شود تا افراد دچار اشتباهات اینگونه نشوند.

نوروزی بیان داشت: این موارد اشتباهات ساده ای نیست، وقتی یک فرد معمولی این صحبت ها را مطرح کند اشکالی ندارد اما زمانی که یک مقام مسئول اظهار نظری کند که منطبق بر واقعیات نباشد آثار سوء می گذارد چرا که قدرت تخریب یک حرف در افکار عمومی و ریزش باورهای مردمی نسبت به سازمان ها نقش بسیاری دارد.

شهردار اصفهان تاکید کرد:  شماها به عنوان مدیران سابق و شاهد در این امر باید در این خصوص قضاوت و اطلاع رسانی کنید تا مبادا افرادی که نباید به وسیله خودشان حرمت هایشان شکسته شود حرف هایی نزنند که خودشان سبب تخریب سازمان شوند.

وی در ادامه با اشاره به حوزه تدارکات و پشتیبانی شهرداری گفت: آقای کلاهدوزان در این حوزه زحمات زیادی کشیدند اما از آنجایی که مدیران به طور طبیعی در حال تغییر هستند نیاز بود که در این خصوص تغییرات لازم انجام شود. در زمینه این تغییرات نیز نباید به شایعات توجه کرد و لازم است کسانی که در حوزه های سیاسی و اجتماعی در حال فعالیت هستند در قضاوت های خود منصفانه عمل کنند. افرادی که منصوب می شوند تا ۸۰ درصد متعلق به خود سازمان شهرداری هستند و این بی انصافی است که عنوان می شود در شهرداری کارهای غیراصولی انجام می شود. کسانی که این صحبت ها را مطرح می کنند یا از اطلاعات کافی برخوردار نیستند یا انگیزه های دیگری دارند.

انتظار اصلاح الگوی مصرف از مدیر جدید تدارکات و پشتیبانی شهرداری می رود

شهردار اصفهان با بیان اینکه از آقای قسمتی به عنوان مدیر جدید حوزه تدارکات و پشتیبانی شهرداری انتظار اصلاح الگوهای مصرف را داریم، افزود: باید برای خرید کالاهایمان تا جایی که امکان دارد از کالاهای مرغوب و استاندارد داخلی استفاده کنیم تا هزینه ها کاهش پیدا کند چراکه دلیلی بر استفاده از کالاهای خارجی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب بانوان در سمت های مختلف مدیریت شهری، اظهار کرد: ما قول داده بودیم از بانوان به عنوان نیمی از جمعیت برای کارهای مدیریتی شهرداری استفاده کنیم که بر همین مبنا خانم مهندس شکرانی به عنوان مدیر منطقه یک و خانم دکتر مرتضایی نژاد به عنوان مدیرپارک ها و فضای سبز شهرداری منصوب شدند. خانم شکرانی با سوابق بسیار زیاد در حوزه های مختلف شهرداری مشغول به فعالیت بوده که امروز به عنوان مدیر منطقه برای نخستین بار منصوب می شوند.       

نوروزی با بیان اینکه منطقه یک دارای بافت سنتی و اصیل بوده، تصریح کرد: آقای عصارزادگان به عنوان مدیر منطقه زحمات زیادی کشیده بودند که هم اکنون نیز این مسئولیت بر عهده خانم شکرانی گذاشته می شود. این منطقه دارای مشکلاتی مانند مسائل ترافیکی و آزادسازی است که باید توجه بیشتری به این حوزه ها در این منطقه صورت بگیرد. خوشحالم که خانم شکرانی نیز برای نخستین بار در تاریخ اصفهان به این سمت منصوب می شوند و توانمندی این خانم می تواند زمینه را برای ورود دیگر بانوان به سمت های مدیریتی هموار کند.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری نیز، ادامه داد: ما در این زمینه آقای محمدحسینی را با توجه به سوابق ایشان برای این سمت معرفی کردیم. در زمینه برخورد با تخلفات ساختمانی و جرایم باید اساس کار را بر پیشگیری گذاشت چرا که تنها در این صورت است که تخلفی صورت نگرفته و فسادی رخ نمی دهد.

در زمینه تخلفات شهری باید حقوق شهروندی را حفظ کرد

شهردار اصفهان تاکید کرد: در زمینه تخلفات شهری نیز باید حقوق شهروندی افراد حفظ و با قاطعیت تنها بر اساس قانون با متخلفان برخورد صورت بگیرد چراکه کمتر از اعمال قانون قصور در وظایف قانونی بوده و مازاد بر آن تعدی و تجاوز از وظایف قانونی است که در هر دو مورد حقوق شهروندی نقض می شود.

وی افزود: باید با هم افزایی یک شکوفایی در تمام سطوح شهر ایجاد شده و بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

کد خبر 331512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.