عشق با هم بودن و شرکت در یک مسابقه حال سالمندان را خوب می کند

داور مسابقات جشنواره غذای سالم گفت: عشق با هم بودن و شرکت در یک مسابقه حال خوبی به شهروندان ارشد می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان فرهنگی تفریحی اصفهان، داور مسابقات جشنواره غذای سالم باغ تجربه در خصوص مسابقه پخت آش در جشنواره غذای سالم که در باغ تجربه برای شهروندان ارشد برگزار شد، گفت: آش رشته یکی از معروف‌ترین و شناخته‌ترین آش‌های ایرانی است که تقریباً در سراسر شهرهای ایران پخته می‌شود. این آش نه‌تنها در مراسم‌های سنتی و مذهبی تهیه می‌شود بلکه در تمامی فصول سال و در سفره‌های نذری و افطاری نیز جایگاه خاصی دارد. 

ریحانه تفنگ‌سازی با اشاره به اجرای این برنامه‌ها در باغ تجربه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: من مدرک کارشناسی میکروبیولوﮊی دارم ولی به خاطر علاقه زیاد به آشپزی و شیرینی‌پزی وارد این رشته شده‌ام و مدرک فنی حرفه‌ای در زمینه آشپزی، شیرینی‌پزی و دسر را دارم.

وی با بیان اینکه توانسته‌ام موفق به اخذ مدرک شف بین‌الملل شوم، تصریح کرد: در حال حاضر هم  مربی آشپزی و  شیرینی‌پزی هستم و روزهای دوشنبه در مسابقات جشنواره پخت بهترین غذا به‌عنوان کارشناس و داور شرکت می‌کنم.

تفنگ‌سازی با اشاره به هدف از ایجاد چنین برنامه‌هایی اظهار داشت: این برنامه به پیشنهاد رئیس دفتر باغ تجربه اجرا شده زیرا معتقد هستیم سالمندان نباید احساس ازکارافتادگی کنند و باید از همه توانایی‌هایشان استفاده کنند و به بهانه یک مسابقه دور هم جمع شوند و از با هم بودن لذت ببرند.

وی افزود: عشق با هم بودن و شرکت در یک مسابقه حال خوبی به شهروندان ارشد می‌دهد و آن‌ها روزهای دوشنبه با پخت یک غذا و آوردن به باغ تجربه ساعات شادی را با هم می‌گذرانند و همچنین از تجربیات یکدیگر در نحوه پخت غذا استفاده می‌کنند.

داور مسابقه با بیان این‌که سال سومی است که این جشنواره برگزار می‌شود، گفت: در دو سال گذشته این مسابقه در فصل زمستان برگزار می‌شد ولی به خاطر استقبال مردم، امسال از پاییز شروع شد و تا پایان زمستان ادامه خواهد داشت.

این کارشناس غذا در مورد معیار ارزشیابی غذاها و انتخاب غذای برتر گفت: شرکت‌کنندگان با زحمت و شور و هیجان خاصی غذا می‌پزند و هر یک سعی دارند غذای عالی را ارائه کنند ولی ازآنجایی‌که مسابقه است و نفرات برتر اول تا سوم باید معرفی شوند با استفاده از معیار ارزیابی طعم و مزه، خلاقیت و تزئین از یک تا ۱۰ نمره می‌دهم و فردی که بالاترین نمره را کسب کند، برنده شناخته خواهد شد.

کد خبر 331483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.