توسعه پایدار شهری بدون مشارکت مردم تحقق نمی یابد

لنجان_عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت: توسعه پایدار شهری فرآیندی است که بدون مشارکت مردم تحقق آن امکان پذیر نیست.

ژاله مبشری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه توسعه پایدار شهری فرآیندی است که بدون مشارکت مردم تحقق آن امکان پذیر نیست، اظهار کرد: باید توجه داشت گسترش و تعمیق مشارکت‌های مردمی نیازمند سازماندهی، نهادینه‌سازی و ایجاد شرایط ساختاری مناسب است.

عضو شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: وظایف شورای اسلامی و مدیریت شهری تنها در چارچوب آبیاری و تسطیح و آسفالت معابر و یا جمع‌آوری زباله و نظایر آن‌ها نیست، بلکه مدیریت شهری، در ابتدا و با حفظ اصول باید برای مسائل اجتماعی، فرهنگی، حقوق شهروندی، کسب درآمدهای پایدار و... به چاره‌اندیشی بپردازد.

وی با اشاره به توانمندی های جوانان، عنوان کرد: در این راستا باید استعداد جوانان شهر را شناسایی و برای رشد فرهنگ جامعه از آن استفاده کرد، خوشبختانه زرین شهر نخبگان و جوانان خوش‌ذوق و فعالی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ...دارد و ضروری است ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی به آنها اهمیت داده و از نظرات آنها بهره مند شویم.

عضو شورای اسلامی زرین شهر بیان کرد: قطعا با حمایت و جذب نخبگان شهر، آنها نیز با انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری قدم‌های بزرگ‌تری را در جامعه برخواهند داشت از این رو ما باید از ظرفیت افراد توانمندی که به شورای اسلامی شهر و شهرداری مراجعه می‌کنند و یا حتی در فضای مجازی دلسوزانه مشکلات شهر و راهکارهای علمی را در خصوص رفع آنها ارائه می دهند، استقبال کنیم.

وی همفکری و مشورت را اصل طلایی برای حل مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: باید توجه داشت اگر نظرات کارشناسی شده متخصصین در بخش های مختلف شهری مورد توجه قرار گیرد و این افراد در این مسیر با شورای شهر و شهرداری زرین شهر همراه شده و برای حل معضلات شهر همکاری لازم را داشته باشند مسلما می توان بخش قابل توجهی از مشکلات این شهر را حل کرد و عملکرد خوبی را در آینده‌ای نزدیک رقم بزنیم.

مبشری اذعان کرد: ما بر این باوریم پیش نیاز توسعه در تمام عرصه‌ها فرهنگ توسعه است و توجه به این نکته ضروری است که بدون داشتن فرهنگ توسعه هیچ مشکلی حل نخواهد شد، به همین دلیل است که می گوییم مردم یک محله برای توسعه یک منطقه و محله نقش محوری دارند و در این میان نقش جوانان فعال و نخبگان شهر می تواند بسیار مهم و کارساز باشد.

وی متذکر شد: مردم زرین شهر به خوبی نشان داده‌اند که آمادگی مشارکت و همفکری دارند از این رو وظیفه ماست که از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم لذا باید توجه داشت حضور فکر و ایده جوانان در کنار تجربه می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند و ما باید در این مسیر قدم برداریم.

عضو شورای اسلامی زرین شهر در ادامه با اشاره به لزوم اطلاع رسانی شفاف در خصوص عملکرد شورای اسلامی زرین شهر گفت: شفافیت همواره یکی از شعارهای محوری اعضای شورای زرین شهر بوده است که ما در دوره پنجم سعی داریم به این مهم جامع عمل پوشانده و شهروندان را در جریان موضوعات مختلف قرار دهیم.

وی یادآور شد: شورای اسلامی زرین شهر حتی حاضر است که طبق برنامه‌ریزی از حضور مردم در جلسات شورای شهر میزبانی کند تا این عزیزان نیز به وضوح در جریان امور در جلسات طبق ضوابط و قوانین قرار بگیرند و این را به عینه ببینند که پارلمان شهری به واقع مجدانه پیگیر به ثمر رساندن حقوق مردم است.

عضو شورای اسلامی زرین شهر افزود: از سوی دیگر نباید فراموش کرد مردم زرین شهر خواهان این هستند که بدانند در شورا چه می‌گذرد و یا اینکه معاملات و قراردادهای شهرداری به چه شیوه‌ای منعقد می‌شود، یکی از شعار اصلی ما نیز در زمان انتخابات شفافیت بود و به گمان من شفافیت خود نوعی دانش است و با استفاده از تکنولوژی محقق می شود نه شعار، که امروزه تکنولوژی ابزار لازم را برای ما فراهم کرده و فقط کافیست از آن به درستی بهره ببریم.

وی ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر باید توانمندی برقراری ارتباط با شهروندان را در خود تقویت کنیم و این قابلیت مستلزم دادن و گرفتن اطلاعات، ایده‌ها و احساسات برای شناخت مسائل شهر و محیط تصمیم‌گیری است از سوی دیگر نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر نباید خود را از پیکره اجتماع جدا کنند بلکه باید همواره در بطن اجتماع شهری باشند و با تمام ذی‌نفعان شهر به‌ویژه با گروه‌هایی که صدای آنها شنیده نمی‌شود، ارتباط برقرار کنند.

مبشری با اشاره به اینکه نمایندگان شورای اسلامی شهر، محصول قدرت شهروندان است اضافه کرد: نباید فراموش کرد که شهر محیطی برای شکوفایی و فرزانگی شهروندان است لذا شورای اسلامی شهر به عنوان یک نهاد مردمی باید با آغوش باز پذیرای پیشنهادات و انتقادات اقشار مختلف باشد.

وی عنوان کرد: ما بر این باوریم برگزاری نشست های مشترک و در کنار هم قرار گیری قوه فکری شهروندان و انجمن ها می تواند زمینه را  برای توسعه همه جانبه زرین شهر فراهم کند و شورا را در انجام وظایف خود یاری کند.

عضو شورای اسلامی زرین شهر بیان کرد: در حال حاضر شاهد افزایش مطالبات به حق شهروندان از مدیریت شهری هستیم لذا طرح مشکلات و مسائل زمانی به خروجی مطلوب منتج می شود که شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر، راهکارهای عملیاتی برای مشکلات موجود نیز ارائه دهند بنابر این استفاده از تفکرات و ایده ها و نظرات مردم تحت عنوان ارتباط متقابل شورا و مردم می تواند ما را در تحقق این مهم یاری رساند.

وی در پایان گفت: آزمون بزرگی که ما در شورای اسلامی دور پنجم زرین شهر پیش رو داریم، ایجاد شفافیت درنحوه اداره زرین شهر و بهینه‌سازی استفاده از نیروهای انسانی درمدیرت شهری است، این مسئله ای است که اگر توجه جدی به آن صورت بگیرد توشه راه آینده مدیریت شهری خواهد بود و و از این طریق آینده خوبی برای شهرمان رقم خواهد خورد./

کد خبر 331384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.