تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی از ویژگی‌های برجسته نمایشگاه پژوهش است

مشاور استاندار اصفهان با بیان اینکه تجاری‌سازی فعالیت‌های پژوهشی از ویژگی‌های برجسته نمایشگاه پژوهش است از برگزاری همایش بین‌المللی شهرک‌ها و موسسات علمی پژوهشی دنیا در سال ۲۰۱۸ در اصفهان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین سیستانی بعد از ظهر شنبه در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان اظهار کرد: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری به آن توجه دارند مباحث پژوهشی در بخش‌های مختلف است، هر چند در مقایسه با کشورهای دنیا باید فعالیت‌های بهتری در این بخش انجام دهیم.
وی افزود: همه مدیران و مسئولان اعتقاد دارند که پژوهش و فناوری یک امر زیربنایی و نیاز هر فعالیتی است؛ برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان مدت ما مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتیجه آن دستاوردهای پژوهشی و فناوری است که در قالب‌های مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.
مشاور استاندار اصفهان گفت: ستاد مدیریت هفته پژوهش با مدیریت استانداری تشکیل شده و پنج کمیته جانبی داشته است و توانسته در بخش‌های مختلف فعالیت کند، نمایشگاه پژوهش و فناوری استان اصفهان ۴۰ مشارکت‌کننده داشته است، ۲۸ درصد بخش خصوصی ۸ درصد صنایع و مابقی در اختیار پژوهشگاه‌ها و بخش‌های دولتی است.
وی تاکید کرد: گرایش به نوآوری و پژوهش در بین جوانان رونق دارد اما باید فعالیت‌های بهتری در این مورد انجام شود. باید همه فعالیت‌های ما پژوهش محور باشد که با شرایط به وجود آمده این فعالیت‌ها چشمگیر است.
سیستانی عنوان کرد: فعالیت‌های نمایشگاهی باید جنبه کاربردی داشته باشد و گره‌های ناگشوده را حل کند که این موضوع را در نمایشگاه‌ها سال گذشته شاهد بودیم؛ مراکز صنعتی که مجهز به واحدهای تحقیق و توسعه هستند نیز فعالیت‌های اصفهان در بخش پژوهش را متمایز کرده است.
وی تصریح کرد: مرکز پژوهش‌های حوزه علمیه نیز سال‌های قبل فعالیت‌های خوبی داشته و امسال نیز فعالیت خواهد کرد. فعالیت‌هایی مانند تولیدات پژوهشی، بهترین‌های پژوهش‌های استان در بخش‌های مختلف نیز جوایز و هدایایی دریافت خواهند کرد.
جانشین ستاد مدیریت هفته پژوهش بیان کرد: تجاری سازی فعالیت‌های پژوهشی نیز از جمله ویژگی‌های برجسته نمایشگاه است. اطمینان داریم با وجود شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان که بعد بین‌المللی خوبی نیز دارد نقش‌آفرینی بیشتری در این زمینه داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده همایش بین‌المللی شهرک‌ها و مؤسسات علمی پژوهشی دنیا در سال ۲۰۱۸ در اصفهان برگزار شود.

کد خبر 331377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.