اتحادیه صنایع دستی اصفهان، پیشگام استفاده از استارت آپ شد

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان گفت: ما باید برای خروج و فروش بموقع کالاهای صنایع دستی برنامه ریزی بسیار قوی و درستی را انجام دهیم.

به گزارش ایمنا، استارت آپ یک کمپانی نوپا است که راه‌حلی نوین را برای یک مساله ارائه می‌کند، بسیاری استارت آپ را فرهنگ نوینی برای اندیشه‌های نو و خلافیت برفراز ایده‌های موجود می‌دانند که هدف از آن برطرف کردن مشکلات موجود در نقاط کلیدی است که به عنوان پاشنه‌ی آشیل راه‌حل‌های موجود شناخته می شوند. در سال‌های اخیر، در فرهنگ عامیانه، مفهوم استارت آپ با صنعت فناوری در هم تنیده شده و ریشه‌های استارت آپ با فناوری در هم گره خورده است. تاسیس یا پیوستن به یک استارت آپ به معنای یک تصمیم جدی برای جدا شدن از شرایط ایده‌آل و پایدار به منظور دستیابی به رشد برق‌آسا و تلاش برای ایجاد موجی از تغییرات در مدت زمان کوتاه است.

در این میان، سامانه خدمات ویژۀ شهروندی(خوش) ۱۹۳ پل ارتباطی میان خدمت‌ گیرنده و خدمت‌ دهنده است و کلیه سرویس های مرتبط با نیازهای شهروندی از جمله خدمات پست فیزیکی، الکترونیکی و کلیه خدمات نیابتی اشخاص حقیقی و حقوقی متعلق به بخش های دولتی و خصوصی کشور با شماره ۱۹۳ صورت می گیرد. این خدمت در برگیرنده کلیه سرویس های مرتبط با نیازهای شهروندی با استفاده از شماره تلفن ۱۹۳، خدمات پست فیزیکی، الکترونیکی، مالی و کلیه خدمات نیابتی اشخاص حقیقی و حقوقی متعلق به بخش های دولتی، عمومی و خصوصی کشور است. خدمات ویژه شهروندی (خوش) با شماره تلفن۱۹۳ بزرگ ترین سامانه مکانیزه کشور، به مانند یک پل ارتباطی بین درخواست کنندگان خدمت، کالا و تامین کنندگان خدمات، و کالا نقش بازی خواهد کرد

اما... اولین تفاهم‌نامه همکاری بین خدمات ویژه شهروندی ۱۹۳ و اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان منعقد شد.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان دربارۀ این خبر به خبرنگار ایمنا گفت: حدود ۹ سال است که دولت سامانه خیلی گران قیمتی را هزینه کرده و استارت آپ ها را راه اندازی کرده است، تا بتوانیم از این امکانات وسیع در سرتاسر کشور بهره مند شویم.

عباس شیردل افزود: چنانچه پیش بینی می شود بسیاری از مشاغل در آیندۀ بسیار نزدیک نابود خواهند شد، مثل تاکسی تلفنی ها که اسنپ آمد و جای آن ها را گرفت و متأسفانه بسیاری از اتحادیه ها هستند که با چنین مسائل و مشکلاتی روبرو هستند، لذا ما در اصفهان پیشگام شدیم و درواقع اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان پیشتاز در امر استفاده از استارت آپ شد.

وی تصریح کرد: ما در مسئلۀ تولید مشکلی نداریم و حدود ۴۰ هزار تولیدکنندۀ صنایع دستی در سطح استان داریم، اما بایستی برای خروج و فروش بموقع کالاها برنامه ریزی بسیار قوی و درستی را انجام دهیم تا در کارگاه ها و خانه های هنرمندان ما ذخیره نشود. به همین دلیل بر آن شدیم تا با این سامانه قرارداد ببندیم.

شیردل ادامه داد: ما احساس کردیم سامانۀ استارت آپ اولین سامانه ای است که اصلاً هدفش پول نیست بلکه هدفش ارائه خدمات واقعی به شهروندان است و از فروش هر قطعۀ هنری بالاتر از ۱۰ هزار تومان، از ما تنها چیزی حدود ۵۰۰ تومان دریافت می کند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی استان گفت: بعد از اینکه تمامی هنرمندان و فروشندگان‌ در این سامانه عضو شدند، چند آثار فاخر صنایع دستی را هم امسال برگزار می کنیم که نخستینِ آن ها در آیندۀ بسیار نزدیک برگزار می شود.

کد خبر 331169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.