اجرای ۲۰ برنامه فرهنگی متنوع در چهارباغ عباسی اصفهان

امروز همزمان با هفته گرامیداشت معلولان ۲۰ ویژه برنامه فرهنگی متنوع در چهارباغ عباسی اصفهان با محوریت پویش مردمی ترافیک به اجرا در می آید.

به گزارش ایمنا، از اجرای طرح سه شنبه های بدون خودرو بیش از یک سال می گذرد. این طرح که به همت مدیریت شهری اصفهان در چهارباغ عباسی اصفهان در حال اجراست هر هفته برنامه های متنوع فرهنگی را به شهروندان اصفهانی از جمله پایش سلامت شهروندی برگزار کرده است.  در همین راستا همزمان با هفته گرامیداشت معلولان برنامه های ویژه ای در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی از سوی نهادهای مختلف برای تکریم این قشر جامعه برنامه ریزی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در همین ارتباط اظهارکرد: شعار هفته معلولان، شهری برای همه است به این معنی که همه اقشار جامعه در هر سنی و با هر جنسیتی و توانایی بتوانند از مواهب و زیرساخت های شهری استفاده لازم را ببرند.

علیرضا صلواتی ادامه داد: در همین راستا از ساعت ۲ بعدازظهر امروز سه شنبه ۱۴ آذرماه، ۲۰ ویژه برنامه فرهنگی متنوع در چهارباغ عباسی اصفهان با محوریت پویش مردمی ترافیک به اجرا در می آید.

وی عنوان کرد: روابط عمومی، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان به همراه اداره کل بهزیستی، نیروی انتظامی، هیئت ورزش های جانبازان و معلولان اصفهان در این برنامه ها مشارکت می کنند تا جشنی هرچه باشکوه تر برگزار شود.

معاون حمل و نقل شهردار اضافه کرد: نمایشگاه دستاوردهای معلولان، نمونه های مناسب سازی شده تأسیسات شهری همچون اتوبوس ها و تاکسی ها، کلاس روزنامه نگاری ویژه معلولان، نقاشی کودکان از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای امروز هستند.

صلواتی با بیان اینکه امروز سه شنبه های بدون خودرو متفاوتی را شاهد خواهیم بود، گفت: از همه اقشار مختلف جامعه دعوت می کنم به منظور نکوداشت معلولان در برنامه های در نظر گرفته شده گذر فرهنگی چهارباغ عباسی شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه معلولان باید هرچه بیشتر در جامعه دیده شوند، افزود: امیدوارم شهروندان اصفهانی در همه رفتارهای خود حق تقدم را به معلولان بدهند و به حقوق آنها احترام بگذارند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: مهم نیست که تعداد معلولان در جامعه زیاد یا کم است چراکه حتی اگر یک معلول هم در شهر وجود داشته باشد باید تسهیلات مناسب برای آنها در نظر گرفته شود و تکریم شهروندی را داشته باشند.

وی با اعلام اینکه شعار «هوای معلولان شهرم را دارم» به وفور در فضای مجازی در حال گسترش است، یادآور شد: این یک پویش همگانی است تا همه شهروندان، هرچه بیشتر معلولان را ببینند و به حقوقشان احترام بگذارند چراکه قرار نیست تنها به عنوان یک شعار نمادین مطرح شود بلکه قرار است در فضای حقیقی نیز این مهم گسترش پیدا کند تا همه ما در رفتارها و زیرساخت های شهری معلولان را گرامی بداریم.

صلواتی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر اتفاقات بسیار خوبی در زمینه حمایت از معلولان رخ داده است، خاطرنشان کرد: فکر می کنم با وجود حساس شدن جامعه در ارتباط با این موضوع و مطالبه گری هایی که در فضای مجازی و حقیقی در این ارتباط از ارکان مختلف همچون مدیریت شهری صورت می گیرد، شرایطی پیش بیاید که شهر اصفهان به شهر دوستدار معلولان تبدیل شود.  

کد خبر 330828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.