کانون میراث پژوهان کوچک، منتخب جشنوارۀ ایران من شد

کانون میراث پژوهان کوچک، در بخش فضای مجازی به عنوان اثر منتخب «جشنوارۀ ایران من» شناخته شد.

به گزارش ایمنا، آئین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری مردم و رادیو که با عنوان جشنواره ایران من، شناخته می‌شود، روز گذشته با حضور مسئولین، پیشکسوتان و علاقمندان رادیو در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم «حمید شاه آبادی» معاون صدای رسانه ملی اظهار داشت: اکنون با وجود فضای رسانه‌ای، نقشه‌ها تغییر کرده و فرصت اطلاع‌رسانی برای همه بوجود آمده است در حالیکه در گذشته رادیو و تلویزیون پیام خود را با استفاده از تجهیزات فنی به مردم ارسال می‌کردند.

وی ادامه داد: استعدادهای نو باید شناخته شود، نیاز و مصلحت کشور سنجیده شود و البته باید به خواسته‌های مخاطبان نیز توجه جدی داشت و آن را به درستی مدیریت کرد و به این ترتیب رادیو باید نقش خود را با هدف تعامل و شناخت مخاطب به‌عنوان یک مجموعه نوین عرضه کند.

در این آئین، مدیر رادیو ایران نیز گفت: باید بر روی نیروهای مستعد در حوزه برنامه‌سازی، شناخت مخاطب و همچنین ترسیم نگاهی واقع‌بینانه از نیازهای مخاطب تأکید کرد.

بهنام احمدپور افزود: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری مردم و رادیو (ایران من) با پشتوانه رویدادهایی مانند جشنواره جوانه برگزار می‌شود و این تجربه‌های گذشته سبب شد تا ما برای تجربه جدید در رادیو ایران برنامه‌ریزی کنیم و قطعاً یکی از مهم‌ترین اهداف جشنواره ایران من، شناسایی مخاطب است.

وی تصریح کرد: رادیو در ابتدا ازطریق نامه‌نگاری و تلفن با مخاطبانش ارتباط داشت اما برگزاری چنین جشنواره‌هایی سبب می‌شود تا مخاطب به‌صورت حرفه ای یا غیرحرفه ای تجربه رادیویی را دنبال کنند.

احمدپور گفت: حدوداً تعداد ۵ هزار اثر در قالب‌های مختلف در جشنواره فرهنگی هنری مردم و رادوی(ایران من) از سوی مخاطبان به دبیرخانه ارسال شد و این یک افتخار بزرگ برای رادیو ایران است که ۵ هزار اثر رادیویی را تولید کرده است، همچنین تلاش می کنیم این آثار در باشگاه ستاره ها پخش شود.

آئین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری مردم و رادیو(جشنواره ایران من) با معرفی منتخبین و برگزیدگان در بخش‌های پادکست، گزارش، متن رادیویی، عکس، شعر، فضای مجازی، مستند، داستانک، آنونس، طنز، موسیقی، و کاریکاتور برگزار شد که در بخش فضای مجازی، «کانون میراث پژوهان کوچک» به عنوان اثر منتخب شناخته شد و شیرین مستغاثی به نمایندگی از این کانون، تندیس جشنواره، لوح یادبود، نشان رادیو ایران و هدیۀ جشنواره را دریافت کرد.

گفتنی است، کانال تلگرامی «کانون میراث پژوهان کوچک» با عنوان اختصاری(کمک) بیش از ۵ ماه است که با موضوع آموزش و آشنایی کودکان با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در فضای مجازی فعالیت می‌کند.

باتوجه به اهمیت معرفی و حفاظت از میراث ارزشمند فرهنگی و تاریخی و انتقال این داشته‌های ارزنده به نسل‌های آینده، آموزش و فراگیری باید از سنین کودکی آغاز شود؛ بر این اساس «کانون میراث پژوهان کوچک» توجه خود را به کودکان و نوجوانان معطوف ساخته و موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به صورت بنیادین و با تمرکز بر تأثیرپذیرترین گروه سنی یعنی کودکان و نوجوانان دنبال می‌کند.

«سمانه آقایی آبچوئیه» کارشناس ارشد مرمت اشیاء فرهنگی و تاریخی، «شیرین مستغاثی» کارشناس ارشد مرمت اشیاء فرهنگی و تاریخی و «لیلا کلانتری» کارشناس ارشد پژوهش هنر، به عنوان گردانندگان «کانون میراث پژوهان کوچک» شناخته می‌شوند. ضمن اینکه همکاری «عاطفه کاشفی» کارشناس علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی با این کانون نیز قابل تقدیر است. علاقه و پشتکار این گروه جوان نسبت به شناخت هرچه بیشتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان به کودکان، نشان می‌دهد که هنوز هم بارقه‌های امید برای نگرش بنیادی به این مقوله و دخیل‌کردن کودکان در حفاظت از این میراث ارزنده، روشن و زنده است.

کد خبر 330821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زرین IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    0 0
    آفرین.................
  • زهرا IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    0 0
    تبریکات فراوان
  • حسین زمانی IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    0 0
    موفقیت شما را از صمیم قلب تبریک عرض میکنم
  • سمیرا IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    0 0
    ایوووووووووووووووووووووووول آفرین
  • نسرین IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    0 0
    به امید موفقیت های بیشتر و بیشتر
  • زهرا IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    0 0
    دوستان عزیزم، بسیار خوشحالم و به شما و تلاشهایتان صمیمانه تبریک میگویم. امیدوارم بهروزی و موفقیت همراهتان باشد و با اراده ای محکمتر به کارتان ادامه دهید.
  • آسمان IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
    0 0
    واقعا کانال جامع و مفیدی برای کودکان و نوجوانان است،امیدوارم که روز به روز شاهد اتفاق های خود برای این گروه باشیم.