انهدام ۱۳ تُن مواد غذایی ناسالم در مناطق زلزله زده/ ۶ هزار مورد کلرسنجی آب انجام شد

مدیر گروه سلامت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تامین و توزیع آب در مناطق زلزله زده با نظارت کارشناسان بهداشتی این دانشگاه انجام و آب این مناطق در شهرستان اسلام آباد و زمان توزیع آن، کنترل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، امیر کرمی اظهار داشت: آب آشامیدنی در تانکرها از نظر پارامترهای بهداشتی از جمله کدورت سنجی، کلر سنجی و نمونه برداری میکروبی کنترل شد و تا کنون بیش از ۱۵۰۰ مورد کنترل و بازرسی از منابع سیار و ثابت آب آشامیدنی توسط کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده است.

وی با اشاره به انجام ۶ هزار مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی، تصریح کرد: روزهای نخست وقوع زلزله، آب آشامیدنی به وسیله تانکر از شهرستان اسلام آباد غرب به مناطق زلزله زده ارسال می شد که خوشبختانه ۷۰ تانکر آب رسانی کنترل و در زمان بارگیری کلرسنجی می شد اما به دلیل طی کردن مسافت ۸۰ کیلومتری، در مقصد نیز کلرسنجی انجام می شد و ۷۰ هزار متر مربع آب در مقصد به دلیل کافی نبودن مقدار کلر استاندارد، سالم سازی شد.

کرمی گفت: با توجه به وقوع زلزله و چند صد پس لرزه، سنجش کدورت آب، بسیار مهم و اساسی بود که بیش از ۷۰۰ مورد کدورت سنجی آب آشامیدنی انجام شد و در مواردی که آب آشامیدنی از نظر کدورت، مشکلی داشت و آب شبکه وصل نمی شد، با نصب بنر و اطلاع رسانی، توصیه می کردیم که آب فقط برای استحمام و شستشو مناسب است.

مدیر گروه سلامت محیط و حرفه ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: به منظور سنجش سلامت آب و پیشگیری از بروز بیماری های ناقله از آب، بیش از ۶۵۰ مورد نمونه برداری میکروبی از آب با کمک آب و فاضلاب شهری و روستایی در مناطق زلزله زده انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تامین سلامت غذا در روزهای اول وقوع زلزله به علت تعدد ارگانهای توزیع کننده غذا و تامین غذا از سوی کمک های مردمی با مشکل روبرو بود، اظهار داشت: از ۱۰ روز گذشته که نظام مراقبت های بهداشتی در مناطق زلزله زده فعال و آشپزخانه هایی برای پخت غذا مشخص شده است، بازرسان بهداشت محیط از توزیع بیش از ۱۳ تن مواد غذایی ناسالم جلوگیری کرده اند.

کرمی یادآور شد: نان، کنسرو و سایر اقلام غذایی که تاریخ مصرف آنها گذشته بود از جمله مواردی بودند که از توزیع آنها جلوگیری شد.

وی افزود: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بیش از ۸۰۰ مورد نظارت بر مراکز پخت و عرضه مواد غذایی را انجام دادند

کد خبر 330637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.