حرکت ملت ایران در زلزله غرب نمایش همدردی و احساس مسئولیت

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور مردم در جریان زلزله غرب را یک حماسه ملی خواند و گفت: حرکت مردم در زلزله اخیر نمایش کم‌نظیری از همراهی، همدردی و احساس مسئولیت را به نمایش گذاشت.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور مردم در جریان زلزله غرب را یک حماسه ملی خواند و گفت: ملت ایران در تمامی صحنه‌ها و عرصه‌ها  نشان داده است که  در همه  وقایع و رویدادها، همیشه همراه و همپای  نظام و انقلاب و در مصایب و بلایای طبیعی همدرد یکدیگر بوده‌اند و در زلزله اخیر نیز نمایش کم‌نظیری از همراهی، همدردی و احساس مسئولیت را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه هر چند در زلزله بم و ورزقان شاهد مشارکت آحاد مردم در امداد و خدمت‌رسانی به مردم بودیم، اما در زلزله استان کرمانشاه وضعیت متفاوتی را تجربه کردیم، گفت: در این حادثه غم‌انگیز جلوه‌ای متفاوت از نقش‌آفرینی‌های مردم برای کمک به زلزله‌زدگان عزیز را شاهد بودیم، در واقع حضور مؤثر چهره‌های شاخص هنری، ورزشی، دانشگاهی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه زلزله‌زده و تلاش شکوهمند مردم در صحنه کمک‌رسانی به مردم، به لحاظ کیفی و کمی، پدیده‌ای جدید از نمایش انسجام ملی در یک مسئله ملی بود.

سخنگوی سپاه تصریح کرد: این حضور مؤثر و معنادار که از همان روزهای اولیه حادثه شکل گرفت، به فضل الهی و با هدایت و کمک‌های سپاه و سایر دستگاه‌ها و نیروهای مستقر در منطقه تأثیر به‌سزایی در روحیه مردم و تسلای خاطر آنان داشت و مردم عزیز زلزله‌زده نیز قدردان این تلاش هستند.

سردار شریف، نوع مشارکت و نقش‌آفرینی آحاد مختلف مردم و شخصیت‌های مرجع جامعه در  کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه را پدیده‌ای نادر و نوین دانست که در زمره سرمایه ملی می‌تواند در سایر حوزه‌ها گشایشگر مشکلات و نیازها واقع شود.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در پـایـان با اشاره به تلاش همه‌جانبـه سپـاه و قرارگاه سازندگی خـاتم‌الانبـیاء(ص) در سرعت‌بخشی به حل نیاز اسکان موقت مردم زلزله‌زده، اظهار امیدواری کرد که با اتمام عملیات اسکان موقت زلزله‌زدگان، با تلاش دولت و دستگاه‌های مسئول، موضوع مهم و حیاتی اسکان دائم مردم زلزله‌زده به نحو مطلوب آغاز و با انجام آن مردم زندگی عادی خود را ادامه دهند.

کد خبر 330426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.