ضرورت استمرار کمک رسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور

چادگان - فرماندار چادگان گفت: کمک رسانی به مناطق زلزله زده غرب کشور باید بدون هیچ وقفه ای استمرار یابد.

مهدی اسد پور در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، با اشاره به وقوع زلزله اخیر در کرمانشاه؛ استمرار کمک ها به زلزله زدگان این منطقه را ضروری دانست و اظهار داشت: باتوجه به وضعیت موجود و مصیبت و گرفتاری جمعی از هموطنان در استان کرمانشاه نباید هیچ وقفه ای در جمع آوری کمک‌های مورد نیاز و ارسال آن صورت گیرد و مادامی که زلزله زدگان به کمک نیاز دارند باید این اقدامات ادامه پیدا کند.

فرماندار چادگان با تاکید بر ضرورت مدیریت صحیح کمک رسانی و پرهیز از موازی کاری افزود:  با تلاش های صورت گرفته تعدادی کانکس، مواد غذایی،وسایل گرمایشی و سایر اقلام مورد نیاز هم وطنان کرمانشاهی تهیه شده است که در قالب یک کاروان به این استان ارسال می شود.

 وی همچنین از ارسال کامیون و تریلر حاوی کمک‌های مردمی این شهرستان به مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: با توجه به سرد شدن هوا تهیه کانکس اولویت دارد.

اسد پور با اشاره به رفتار ایثار گرانه مادر شهید عسگری از شهدای سرافراز شهرستان چادگان که تمام دارایی اش را اهداء به مردم زلزله زده کرد، افزود:  سخاوت و دلسوزی این مادر شهید در اهدای کمک ۳۰ میلیون تومانی برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور جای قدردانی دارد .

وی با قدردانی از همه دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که در این زمینه با ستاد مدیریت بحران فرمانداری شهرستان چادگان همکاری داشتند؛ اظهار داشت: بخشداری ها، شهرداری‌ها، شورای بخش و شهرستان،صنف کشاورزی ، سازمان عمران زاینده رود ، شرکت تعاونی دامداران ، اهالی شهرهای چادگان و رزوه، روستاهای بخش مرکزی ، چنارود و سازمان‌های مردم نهاد با مدیریت فرمانداری شهرستان چادگان در این کار تعامل داشتند.

اسد پور در ادامه با بیان ایکه حادثه خبر نمی کند و ممکن است نظیر چنین حوادثی برای ما نیز رخ بدهد به برگزاری مانور زلزله در چند روز اخیر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مانور زلزله نقطه آغاز تصمیم گیری های بهتر است و این برنامه باید  در قالب  آموزش درست و اصولی به  دانش آموزان استمرار یابد.

فرماندار چادگان در ادامه با اشاره به زلزله چندسال گذشته در بم و خسارات فراوانی که برجای گذاشت گفت: برگزاری مانور مقابله با زلزله،کسب تجربه است و باید به دنبال کاهش آسیب ها و تلفات احتمالی زلزله و نیز کسب تجارب برتر باشیم.

وی تاکید کرد: آموزش در خصوص زلزله تجربه ای است مبتنی بر یادگیری که می تواند عملکرد دانش آموزان را سامان دهد.

 فرماندار چادگان اجرای مجدانه و همه جانبه این مانور  را در راستای اصول پدافند غیرعامل در مدارس دانست و گفت: آگاهی بخشی، ارتقاء ایمنی و آمادگی دانش آموزان در مقابل بلایای طبیعی به ویژه زلزله و کاهش خطرات ناشی از آن  از نتایج اجرای این مانور است.

کد خبر 330294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.