حراج اعتبار فوتبال اصفهان در آزادی/ قلعه ذوب‌آهن ویران شد

ذوب‌آهن در یک بازی عجیب در استادیوم آزادی چهار گل از پرسپولیس خورد تا اعتبار چند ساله ذوب‌آهن تحت تأثیر قرار بگیرد.

خبرگزاری ایمنا-

هفته چهاردهم  لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

پرسپولیس ۴-  ذوب‌آهن صفر

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: ۳۰ هزار نفر

گل‌ها: علی علی‌پور دقیقه ۲۲، کمال کامیابی‌نیا دقیقه ۳۵، گادوین منشا دقیقه ۷۰ و فرشاد احمدزاده دقیقه ۷۹ برای پرسپولیس

اخطار:  محمدرضا حسینی، کی روش استنلی از ذوب‌آهن

داور: محمدحسین زاهدی فرد کمک داوران: حسن ظهیری و مهدی عالیقدر

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان (۷۲- فرشاد احمدزاده)، وحید امیری (۸۵- آدام همتی)، علی علیپور (۷۸- سیامک نعمتی) و گادوین منشا

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب تیم فوتبال ذوب‌آهن: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، جورجی گولسیانی، مهدی مهدی پور، سید محمدرضا حسینی، احسان پهلوان (۶۴- ربیع عطایا)، مرتضی تبریزی (۴۶ - مهدی رجب‌زاده)، دانیال اسماعیلی فر، مهران درخشان مهر (۷۷- محمد ستاری)، حمید بوحمدان و کی‌روش استنلی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

شرح بازی:

ذوب‌آهن برای انجام چهاردهمین بازی خودش در لیگ برتر در شرایطی راهی تهران شده بود که انتظار می‌رفت با توجه به سابقه قبلی رقابت‌های ۲ تیم ذوب‌آهن بتواند در تهران رقیبی سرسخت برای پرسپولیس باشد. غیبت وحید محمدزاده مدافع این تیم که به خاطر اخراج در بازی مقابل فولاد نتوانسته بود همراه تیمش راهی تهران شود باعث شده بود تا جرج ولیسانی به عنوان مدافع میانی در کنار محمد نژادمهدی قرار بگیرد. اما در نیمه اول پرسپولیس توانست بر روی ۲ حرکت به ۲ گل برسد و ذوب‌آهن هم بدشانس بود که ضربه پنالتی مرتضی تبریزی به گل ننشست تا همان برتری دو گله نیمه اول کار را برای پرسپولیس تمام کند. شاید گل شدن پنالتی و کم شدن اختلاف ۲ تیم می‌توانست شرایط را برای ادامه کار ۲ تیم در نیمه دوم تغییر دهد اما قلعه‌نویی در همان بین ۲ نیمه مرتضی تبریزی را از ترکیب خارج کرد و مهدی رجب‌زاده را به زمین فرستاد تا شاید تجربه این بازیکن به کار ذوب‌آهن بیاید.

با شروع نیمه باز هم پرسپولیس تیم برتر میدان برود و توانست برتری خودش را به ذوب‌آهن دیکته کند. قرمزها در این نیمه ۲ گل دیگر هم زدند تا یک باخت سنگین را به ذوب‌آهن تحمیل کنند و روزهای سخت امیر قلعه‌نویی ادامه داشته باشد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ پرسپولیس (دقیقه ۲۲): پاس منشا باعث شد تا وحید امیری از جناح چپ به داخل محوطه جریمه نفوذ کند و با پاسی دقیق و رو به عقب توپ را برای علیپور بفرستد تا این بازیکن از پشت محوطه شش قدم با پای چپ دروازه ذوب‌آهن را باز کند.

۰-۲ پرسپولیس (دقیقه ۳۵): محسن مسلمان از جناح چپ کرنر را به روی تیر اول فرستاد و کمال کامیابی‌نیا در بین مدافعان پرسپولیس با ضربه سر دروازه ذوب‌آهن را برای بار دوم باز کرد.

۰-۳ پرسپولیس (دقیقه ۷۰): علیپور از جناح چپ نفوذ کرد و توپ را به صورت عرضی به داخل محوطه جریمه ارسال کرد تا گادوین منشا با یک ضربه مطمئن کار را در مقابل دروازه رشید مظاهری تمام کند.

۰-۴ پرسپولیس (دقیقه ۷۹): وحید امیری از جناح چپ توپ را به روی دروازه ارسال کرد تا فرشاد احمدزاده روی تیر دوم بدون مزاحم دروازه رشید مظاهری را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۱: پاس عرضی علیپور بر روی پای منشا جفت و جور نشد تا دروازه ذوب‌آهن بسته بماند.

دقیقه ۲۰: کرنر مهدی پور از جناح راست موقعیت مناسبی را برای تبریزی فراهم کرد ولی کاپیتان ذوب آهن با یک ضربه سر شیرجه‌ای توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۲۷: ضربه احسان پهلوان از پشت محوطه جریمه با واکنش بیرانوند راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۲: پاس امیری موقعیت مناسبی را برای مسلمان فراهم کرد اما این بازیکن یک ضربه اضافه به توپ زد تا مظاهری با خروجی خوب راه توپ را ببندد.

دقیقه ۴۰: داور برخورد نه چندان شدید خلیل‌زاده و کی روش را پنالتی به سود ذوب‌آهن تشخیص داد اما مرتضی تبریزی قدر این موقعیت را ندانست و پنالتی‌اش را به تیر افقی دروازه پرسپولیس زد.

دقیقه ۵۹: منشا در موقعیتی تک به تک توپ را به پای رشید مظاهری زد.

دقیقه ۷۴: ضربه آکروباتیک علیپور از داخل محوطه جریمه به بالای دروازه ذوب‌آهن رفت.

دقیقه ۸۶: ضربه پشت پای منشا با تکل ولیسانی راهی کرنر شد.

دقیقه۸۹: کرنر مهدی پور و ضربه سر نژادمهدی به بالای دروازه بیرانوند رفت.

اتفاق ویژه:

ثبت پرگل ترین شکست ذوب‌آهن در لیگ امسال و البته اولین برد برانکو در مقابل نماینده فوتبال اصفهان اتفاق ویژه این بازی بود.

بهترین بازیکن:

در ترکیب تیم پرسپولیس همه بازیکنان خوب بودند اما وحید امیری و علی علیپور نمایش بهتری نسبت به بقیه داشتند.

کد خبر 330206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.