۹ تیم عملیاتی برای ارزیابی به کرمان اعزام شد

رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر گفت:۱۴ روستا در بخش هجدک شهرستان راور آسیب دیده‌ است که ۹ تیم و ۴۵ نیروی عملیاتی برای ارزیابی به منطقه راور کرمان اعزام شده‌اند.

 به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از ایرنا، مرتضی سلیمی با بیان اینکه تا کنون ۴۲ تن در این زلزله مصدوم شده اند، اظهار داشت: دو فروند بالگرد به مناطق زلزله زده اعزام شده‌است. وی گفت: ۵۳ پس لرزه از صبح امروز تاکنون مناطق زلزله زده کرمان را لرزانده است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین، ساعت ۶:۲ دقیقه صبح جمعه کرمان را لرزاند. روار در ۱۴۰ کیلومتری شمال استان کرمان قرار دارد.

رئیس جمهوری در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان آخرین وضعیت زلزله استان کرمان قرار گرفت و دستورات لازم را به منظور امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان صادر کرد.

در پی وقوع این زلزله، امیر سرتیپ دوم ستاد شاهین تقی خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: یکان های مستقر در استان کرمان در پی ابلاغ دستور فرمانده کل ارتش برای هر گونه کمک رسانی در مناطق زلزله زده این استان آمادگی کامل دارند.

مجید اشرف گنجویی معاون جمعیت هلال احمر استان کرمان هم با اشاره به وارد شدن بیشترین خسارت زمین لرزه به روستای گورگ از توابع هجدک در شهرستان راور گفت: تاکنون ۴۰ واحد مسکونی قدیمی در این منطقه خسارت دیده است.

خلیل همایی راد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز اظهار کرد:منابع اطلاعاتی، کلانتری ها و پایگاه های مقاومت از اولین دقایق بروز حادثه فعال شده اند و هرگونه اخبار و اطلاعات از آسیبها و خسارت احتمالی را اعلام می کنند.

همایی راد گفت:با توجه به اینکه برخی از مردم در کرمان و شهرهای اطراف، خانه های خود را ترک کرده و در سطح معابر و خیابان ها حضور یافته اند، واحدهای گشتی پلیس و راهنمایی و رانندگی با حداکثر ظرفیت خود در سطح شهرها حضور دارند تا در راستای کنترل ترافیک، سهولت رفت و آمد و تامین امنیت عمومی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: پلیس آگاهی و گشت های غیرمحسوس برای جلوگیری از سرقت وارد عمل شده اند که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

سید محمد صابری مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمان اظهار کرد:۳۸  نفر در هنگام فرار از ساختمان ها در هنگام زلزله یا به دلیل ترس از وقوع این رخداد، دچار آسیب دیدگی شدند و به اورژانس کرمان مراجعه کردند.

بر اساس این گزارش شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد:ع ملیات اسکان اضطراری زلزله زدگان کرمان آغاز شد و عملیات بارگیری چادر از استان های معین برای رساندن به این استان در حال انجام است.

کد خبر 330202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.