مقاوم‌سازی ساختمان‌ها مانع از خسارت زمین لرزه کرمان شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان گفت: اگر منازل مسکونی روستایی راور مقاوم سازی نشده بود، زمین لرزه ۶.۱ ریشتری هجدک خسارت های گسترده جانی و مالی بر جای می گذاشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی اکبر سلطانی نژاد با بیان اینکه در استان کرمان بیش از ۲۳۵ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است، اظهار داشت: مقاوم سازی منازل روستایی شهرستان راور به میزان فراوانی از زیان های مالی زمین لرزه امروز هجدک جلوگیری کرد.

وی افزود: خوشبختانه اکنون با مشکل بحرانی مواجه نیستیم و تمام زیرساخت ها در منطقه هجدک مهیا شده است.

وی با اعلام ینکه در سال ۸۳ بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم در شهرستان های زرند و راور ساخته شد گفت: میانگین مقاوم سازی ساختمان ها در کشور نزدیک به ۴۲ درصد است در حالی که این رقم در استان کرمان به بالای ۵۰ درصد رسیده است.

سلطانی نژاد ادامه داد: با این وجود، گروه های ارزیاب و کارشناسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان به مناطق زلزله زده اعزام شده و اکنون در حال آمارگیری از خسارت و آسیب های مالی به منازل هستند.

وی افزود: نظر استاندار کرمان هم این است که برای جبران خسارت زمین لرزه امروز از دولت کمک گرفته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان با اشاره به زمین لرزه خیز بودن استان تاکید کرد: باید برای مقاوم سازی منازل کوشش بیشتری داشته باشیم و به گونه ای فرهنگ سازی شود که مردم خود را ملزم به مقاوم سازی ابنیه کنند.

گفتنی است؛ به دنبال زمین لرزه ساعت ۶:۲ صبح جمعه پس لرزه تاکنون ۶۲ مرتبه مناطق هجدک، شهداد و چترود استان کرمان را لرزانده است.

به نقل از ایرنا/

کد خبر 330193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.