دستور رئیس جمهور به وزیر کشور برای امدادرسانی به زلزله زدگان کرمان

رئیس جمهوری در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان آخرین وضعیت زلزله استان کرمان قرار گرفت و دستورات لازم را به منظور امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان صادر کرد.

به گزارش ایمنا، در این تماس تلفنی، وزیر کشور ضمن ارائه توضیحات لازم به رئیس جمهوری اطمینان داد اوضاع در کنترل کامل مسوولان ذیربط برای امدادرسانی و آرامش بخشی مناسب به مردم است.

به گزارش ایمنا، معاون اول رئیس جمهوری نیز که در سفر روسیه حضور دارد، به صورت تلفنی دستور ویژه برای کمک به زلزله زدگان هجدک راور از توابع کرمان را صادر کرد. استاندار کرمان در این زمینه تاکید کرد: معاون اول ریاست جمهوری به وزرای مربوطه دستور ویژه ای برای رصد وضعیت زلزله زدگان در هجدک راور داده است.

ستاد مدیریت بحران استان کرمان بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه در استانداری کرمان و به ریاست استاندار تشکیل شده و همچنان ادامه دارد. گروهی از سوی استاندار کرمان به منظور بررسی خسارت این حادثه با بالگرد به منطقه اعزام شده است.

تجربه های تلخ زلزله های بم و زلزله اخیر کرمانشاه به هراس و ترس مردم از این حوادث غیر مترقبه افزوده و این موضوع موجب شده که آنها ماندن در خیابان ها و بوستان ها را با وجود سرمای هوا به بودن در منازل ترجیح دهند.

زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 ریشتر ساعت 6 و دو دقیقه صبح امروز (جمعه) منطقه هجدک شهرستان راور واقع در استان کرمان را تکان داد. ترس از زلزله هجدک کرمان 38 نفر را راهی مراکز درمانی کرد. بر اساس آخرین گزارش ها، این زلزله تاکنون تلفات انسانی نداشته است.

کد خبر 330160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.