دانشجو خط مقدم انقلاب است/ضرورت ایجاد مصونیت قضایی و امنیت معاش برای خبرنگاران

فریدن - فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن گفت: ۱۶ آذر یادآور سابقه مبارزه و مقاومت جبهه توحید در برابر جبهه کفر با محوریت دانشجویان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، احسان سروش در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو، اظهار داشت: ۱۶ آذر یک روز کاملاً ضدآمریکایی و ضد استکباری است  که در آن دانشجویان با اعتقاد خود سعی دشمن در ساخت توطئه را خنثی کردند، چراکه دشمن قصد داشت این روز را به نام خود مصادره کند و این در حالی است که این روز یک جریان کاملاً ارزشی را در خود نهفته داشت.

 دانشجو همواره در خط مقدم انقلاب بوده است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فریدن اظهار داشت: در سال ۸۸ عده‌ای که به نام دانشجو؛ خواهان واردکردن یک سری ادبیات به ساحت مقدس دانشگاه و دانشجو بودند که با هوشیاری طیف انقلابی دانشگاه و دانشگاهیان این موضوع خاتمه پیدا کرد.

وی گفت:  مسیر انقلاب کاملاً روشن و مانند رودخانه‌ای است که  جریان دارد و زباله‌ها و آلودگی‌ها را کنار می‌زند.

وی بابیان این که آمریکا و انگلیس همواره سعی در نفوذ در دستگاه‌های داخلی کشور ما داشته‌اند، گفت: دخالت و جسارت استکبار در  مقاطع مختلف تاریخ نظام و انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

سروش ادامه داد:  مقام معظم رهبری درباره مذاکره آمریکا، آن را نفوذ می‌دانند و این کشورها نه تنها در تکامل جمهوری اسلامی کمکی نکردند، بلکه مخالفت هم کرده‌اند.

وی رخ دادن حوادثی مانند کشتار دانش آموزان و دانشجویان در ۱۳ آبان توسط رژیم پهلوی را نمونه‌ای از وجود روحیه ضد استکباری در جمهوری اسلامی دانست و گفت: این مسیر در حال تکامل است ، هرچند در سال ۸۸ عده‌ای به نام دانشجو سعی داشتند به ارزش‌های انقلاب لطمه بزنند و یا فتنه ۷۸ از دانشگاه شکل می‌گیرد که در هر کدام از این وقایع دشمن طمع بسیار زیادی روی آن دارد اما بدنه فعال دانشگاه پویا و فهمیده است و ما نیز وظیفه‌داریم این را نسل به نسل منتقل کنیم.

سروش ۱۶ آذر را یادآور سابقه مبارزه و مقاومت جبهه توحید در برابر جبهه کفر با محوریت دانشجویان دانست و گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری خط مقدم انقلاب، دانشگاه و دانشجویان هستند.

وی افزود: دکتر مصدق توانست استعمار دیرینه انگلستان را با محوریت آیت‌الله کاشانی بر صنعت نفت خاتمه دهد و حاکمیت انگلیس را بر ایران لغو کند و در فاصله خیلی کوتاه از ۲۹ اسفند ۳۱ تا ۲۸ مرداد ۳۲، استکبار جهانی به دنبال تغییر مسیر بود که  این هدف را با تغییری که در دولت مصدق انجام شد و عدم تبعیت از دستورات آیت‌الله کاشانی و بروز کودتای ۲۸ مرداد به نتیجه رساندند.

سروش با اشاره به فضای کشور بعد از ۲۸ مردادماه گفت: در آن زمان جریان کشور ملتهب بود و از ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در برنامه‌های مختلف با حضور موثر قشر دانشجو و روحانی اعتراض به حکومت شاهنشاهی بروز پیدا کرد.

تلاش دشمن برای ترویج غرب گرایی در دانشگاه ها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن، تصریح کرد: برخی فضاهای دانشگاهی امروز، آن‌طور که باید و شاید فضای انقلاب و با نشاط و علمی کامل را دارا نیست و اگر دانشجو گذشته خود و دشمنش را نشناسد، قطعا در پیچ‌وخم فتنه‌ها گرفتار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فریدن با اشاره به این که در همه مسائل ردپای استکبار محسوس است، مطرح کرد: خیلی‌ها به دنبال این هستند که دانشجویان را در فضای مادی و غربی پرورش بدهند اما وقتی میزان ایستادگی و مقاومت  و ارادت شهدا به اسلام و قرآن را می‌بینند، متوجه می‌شوند، آریایی‌ترین نسل در تاریخ ایران شهدا هستند و این‌ها کسانی بودند که حاضر نشدند حتی یک وجب خاک این میهن را در سخت‌ترین شرایط به دشمن واگذار بکنند، این در حالی است که در هر جنگی در تاریخ ایران نقطه‌ای از خاک ایران جداشده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فریدن، عنوان داشت: اگر قرار است آریایی تعریف بکنیم باید امثال شهدا و میرزا کوچک خان‌ها و دلیران تنگستان را تعریف کنیم.

وی هدف از راه‌اندازی اردوهای راهیان نور را انتقال سینه‌به‌سینه افکار و اندیشه‌های قهرمانان ملی عنوان کرد و گفت: برخی مطالب را می‌توان با کتاب و تصاویر فهمید اما مطالعه هیچ‌گاه جای مشاهده مستقیم را نخواهد گرفت و تا در مناطق جنگی حضور پیدا نکنیم، ایثار و ایستادگی شهدا را متوجه نخواهیم شد.

وی با اشاره به جملات شهید چمران به عنوان یکی از ناظران واقعه ۱۶ آذر است، گفت: به روایت این شهید بزرگوار در آن حادثه، از بی‌صفتی ماموران شاه حمله به دانشگاه آغاز و سه دانشجو شهید می‌شوند.

وی افزود: در آن زمان در اعتراض به ورود نیکسون به تهران دانشجویان دانشگاه تهران و بازاریان مانند همیشه در صف مبارزه قرار گرفتند و دشمن هم فهمیده بود که کانون مبارزات از دانشگاه‌ها آغاز می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن ادامه داد: در سال ۴۲ که اولین حرکت برای انقلاب اسلامی توسط امام خمینی آغاز شد، همین دانشجویان خود را به امام خمینی(ره) رساندند.

سروش تصریح کرد:  نگاهی در کشور وجود دارد که سعی در تخریب اندیشه‌های ناب انقلابی و جهادگری‌های جوانان ما در راه مقاومت دارد.

وی افزود: عده‌ای با گفتار و رفتار خود بهانه دست دشمن می‌دهند و ادبیات مقاومت را نمی‌دانند و با بهانه‌های غربی سعی در رشد اسلام دارند اما این موضع با مبانی اسلام در تناقض است.

جهانی شدن با بیرق اسلام  تحقق خواهد یافت

سروش با بیان این که اگر می‌خواهیم جهانی بشویم باید این اتفاق از طریق اسلام انجام شود، اضافه کرد: در ادبیات برخی مسئولان می‌بینیم که اعتقادی به این موضوع ندارند که این مسئله خود یک ضربه و آسیب است.

سروش با بیان این که امروز کشور با تبعیت از همین روحیه مقاومت و ایستادگی به عنوان مهم ترین آموزه اسلام، مرزهای خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی بسته است، افزود:  برخی باید بدانند کمک به جبهه مقاومت یک کار اعتقادی است و ربطی به سیاست ندارد و ما برای این که از خود دفاع کنیم در حال کمک به این جبهه هستیم و اگر این گونه نبود امروز باید با عاملان استکبار در تهران می جنگیدیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فریدن در خصوص تحریم ها گفت: تحریم‌ها به‌ عنوان ابزاری در دست دشمن است و بارزترین خصومت آن‌ها در زلزله کرمانشاه و فشار آوردن بر کشورها بر عدم کمک‌رسانی به جمهوری اسلامی مشهود بود.

ضرورت توجه به توانمندی های داخل

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن ادامه داد: تحریم‌ها درباره ایران سابقه دیرینه دارد و در قالب این موضوع عده‌ای که فرهنگ انقلاب را نشناخته بودند، تعدادی را پذیرفتند و بعد از مدتی همگان فهمیدند که برجام بازیچه‌ای بیش در دست دشمنان نبوده است.

سروش درباره تحریم‌های حقوق بشری و تروریستی علیه جمهوری اسلامی گفت: اگر قرار است تروریستی معرفی شود، در ابتدا باید آمریکا و اسرائیل معرفی شوند که حامی همه تروریست‌های جهان هستند و ما باید بدانیم تحریم‌ها تنها با نگاه به درون خنثی خواهد شد و همواره نگاه خود به داخل را حفظ کنیم.

سروش به ضرورت رویکرد به نگاه داخل و استفاده از منابع داخلی تأکید کرد و گفت: باید از همه این ظرفیت‌ها در داخل کشور استفاده کرد تا بتوان در این زمینه موفق بود.

تضارب افکار و سلیقه، بالندگی به همراه دارد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج با بیان این که بسیج مختص قشر یا گروه خاصی نیست، افزود: مقام معظم رهبری در یک دسته بندی هوشمندانه مبنی بر انقلابی و غیر انقلابی حجت را بر همه روشن نمودند.

وی ادامه داد: اختلاف سلایق و تضاد  و تضارب افکار و دیدگاه ها همیشه وجود داشته و خواهد داشت و این در نوع خود سازنده و موجب رشد و بالندگی است اما همواره اصول و ارزش های روشنی وجود دارد که تعیین کننده حق از باطل است.

وی با بیان این که هنر بسیج وحدت بخشی و جمع نمودن همه اقشار تحت لوای انقلاب و اسلام است، افزود: با نگاهی به تاریخ اسلام و بررسی یاران خودی و غیر خودی در تمام دوره ها متوجه می شویم که پایبندی به اعتقادات محکم الهی و اسلامی و نمود آن در عمل و رفتار و پیاده کردن ارزش های اسلامی در مواجهه با تمام ابعاد زندگی فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تعیین کننده خواهد بود.

اختلاف سلیقه متفاوت از اختلاف عقیده است/ اعتدال در امور مطلق معنا ندارد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن گفت: اختلاف سلیقه مسئله ای متفاوت از اختلاف عقیده است و در بسیج رعایت اصول الزامی است اما در فروع باید دید وحدت آفرینی و انسجام همه گروه ها مد نظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: انقلاب به مثابه باغ با صفایی است که پس از سال ها گل ها و میوه هایش ثمر داده و رایحه آن به سراسر جهان گسترش یافته است و در این میان جریان ها و موانع متعددی وجود دارد که می خواهد این حرکت را به عقب براند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن ادامه داد: اعتدال در امور نسبی مشکلی به وجود نمی آورد اما در امور مطلق معنا ندارد  چرا که در بین حق و باطل  مرز کاملا روشن است و اگر کسی بخواهد میانه رو باشد نفاق گونه عمل کرده است.

فرق ضاله در فریدن وجود ندارد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج  فریدن، در ادامه با مروری بر برخی مسائل شهرستان گفت:  خوشبختانه در فریدن فرق ضاله‌ای وهابیت، بهائیت، شیطان‌پرستی و حلقه‌های انحراف وجود ندارد و اگر هم حرکتی اتفاق می‌افتد سطحی است وهمواره در حال کنترل این موضوع هستیم.

ضرورت تغییر الگوی کشت در شهرستان

وی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص اعتبارات عمرانی و اقتصاد مقاومتی گفت: فضایی که سپاه در چند سال گذشته  در این بخش دنبال  می کرد، مطلوب بود و تا سال ۹۳ با اختصاص اعتبارات اقتصاد مقاومتی نتایج خوبی در برداشت و نظارت مداوم نیز بر طرح ها انجام می شد.

وی افزود: متاسفانه در سال ۹۵  اعتبارات بسیار ناچیز و در سال ۹۶ به صفر رسید .

سروش با اشاره به برخی مشکلات موجود در بخش کشاورزی شهرستان افزود: عدم استقرار صنایع تبدیلی، فراوری، فریز،بسته بندی و غیره در منطقه موجب وارد آمدن خسارت به کشاورزان در رابطه با محصول سیب زمینی شده است .

وی با تاکید بر ضرورت تغییر الگوی کشت در منطقه و همت مسئولان برای تحقق آن  افزود: کشت محصولات متنوع دیگر نظیر زعفران که نیاز به آبیاری زیادی ندارد و حتی اسانس آن با بسیاری از برندهای معروف قابل رقابت است باید  در منطقه ترویج شود.

سروش با اشاره به پرداخت تسهیلات جهت گلاب گیری در شهرستان افزود: اسانس گیری از این محصول در منطقه در سطح بسیار کم صورت می‌گیرد که این مسئله  باید ریشه‌یابی شود.

وی با اشاره به تامین نیاز سیب زمینی دو کارخانه تولیدی چیپس شهرهای مجاور فریدن از خارج ازمنطقه، گفت:  باید بررسی شود که چرا وقتی فریدن از قطب های تولید سیب زمینی در کشور است این مسئله اتفاق می افتد.

وی افزود: آموزش، توجیه و تشویق کشاورزان برای تولید محصول مرغوب و متناسب با شرایط منطقه و بازار، از وظایف مهم جهاد کشاورزی است که باید با قوت و جدیت انجام شود.

کاهش نرخ رشد طلاق در ۶ ماهه نخست سال جاری

سروش در خصوص آسیب‌های اجتماعی منطقه،  گفت: خوشبختانه میزان رشد طلاق در  فریدن در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵ با اجرای برنامه‌های آموزشی، مشاوره، دوره های سبک زندگی ایرانی اسلامی و روشنگری کاهش محسوسی داشته است.

وی ادامه داد: متاسفانه در جامعه امروز قبح طلاق و اعتیاد ریخته شده است و بنیان خانواده با تهدید های بزرگی رو به روست.

وی افزود:  در بحث مواد مخدر نیز دستگاه های متولی از نظر کنترل و برخورد  در شرایط مطلوبی است و باید بیشترین اقدام  در بخش پیشگیری و آموزش متمرکز شود.

مصونیت قضایی و امنیت معاش دو اصل مهم برای خبرنگاران

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن، با تاکید بر ضرورت هم افزایی در بین همه دستگاه ها و نهاد های شهرستان، عنوان کرد: روحیه خدمت و تحقق مردم سالاری به معنای حقیقی راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

وی همچنین با تاکید بر قدرت رسانه در آگاهی بخشی و جهت دهی به مردم، خاطر نشان کرد: رسانه ها و خبرنگاران  باید در شناخت حق از باطل و تقویت روحیه مطالبه گری و پاسخگویی بکوشند و در این راه خطیر  لازم است از مصونیت قضایی و امنیت معاش برخوردار باشند.

گزارش: فاطمه زمانی

کد خبر 330154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.