نگرانی از سرمازدگی مردم در مناطق زلزله‌زده/منازل تخریب شده خالی از سکنه بودند

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه طبق گزارشات منازل تخریب شده خالی از سکنه بودند، خاطرنشان کرد: تیم ارزیابی بهداشت و مبارزه با بیماری‌ها به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از ایلنا، پیرحسین کولیوند با اعلام اینکه تا ساعت ۱۰:۲۰ تعداد ۴۲ پس لرزه در استان کرمان به وقوع پیوست و بزرگترین پس لرزه ۵.۵ ریشتر بوده است، افزود: بلافاصله اتاق بحران کرمان و اتاق بحران وزارت بهداشت در وضعیت فعال قرار گرفت و تیم های واکنش سریع فعال شدند. در اتاق بحران کرمان؛ رئیس دانشگاه دکتر رشیدی معاون درمان و معاون بهداشت – معاون پشتیبانی – حراست و بازرسی در محل اتاق بحران حضور یافتند.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه ۱۰ تیم ارزیابی درمان از همان لحظه اول از پایگاه‌ها و مراکز اورژانس شهداد – اندوه جرد – سیرچ – گلباف – هِروز – راور – چترود – کوهپایه کرمان به منطقه اعزام شدند، تصریح کرد: همچنین اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس فعال و در حالت آماده باش قرار گرفت.

کولیوند اضافه کرد: طبق گزارشات تیم های ارزیابی بیشترین تخریب را روستای گورک –روستای هفتاد میش و روستای گَسک  از بخش کوهساران راور کرمان داشته و خوشبختانه مصدومی را نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه طبق گزارشات، منازل تخریب شده خالی از سکنه بودند، خاطرنشان کرد: تیم ارزیابی بهداشت و مبارزه با بیماری ها به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

کولیوند ادامه داد: آب شرب مناطق سالم و به شبکه آبرسانی تاکنون آسیبی وارد نکرده و اهم دغدغه احتمال سرمازدگی در شب در مناطقی است که مردم از ترس خارج از منزل حضور دارند.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه براساس دریافت گزارش مراکز و خانه های بهداشت و بهورزهای مناطق، خوشبختانه تا این لحظه تلفات انسانی گزارش نشده و فقط تلفات دام (۶ راس) در روستای گورک گزارش شده است، گفت: اورژانس بیمارستان باهنر و افضلی پور کرمان جهت پذیرش مصدومین زمین لرزه تخلیه شد. همچنین فضای جایگزین برای بیمارستان باهنر و افضلی پور (جهت پذیرش مصدومین احتمالی) در نظر گرفته شد.

کولیوند با اشاره به اینکه درمانگاه راور به عنوان پشتیبان فعال شد، آمار مصدومان تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه را  ۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: شهرستان راور یک مصدوم و هِروز (راور) یک مصدوم داشت که به صورت سرپایی مداوا شد.

وی با اشاره به اینکه در کرمان ۴۹ نفر مصدوم شدند، ادامه داد: به بیمارستان باهنر ۴۶ نفر منتقل شدند. یک مادرباردار ۷ ماهه نیز دچار تروما به صورت شکستگی بینی شده است.

رییس اورژانس کشور از سقوط دختر دانشجو ۱۹ ساله حین فرار خبر داد و گفت: به بیمارستان پیامبر اعظم ۳ مصدوم  (یک نفر MI – یک نفر تشنج  - یک نفر مادر باردار) منتقل شده اند.

کد خبر 330153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.