انتقاد استاندار اصفهان از عملکرد بانک‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی

استاندار اصفهان گفت: برخی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی محافظه کاری می‌کنند که باید رویه خود را اصلاح نمایند و در اجرای اقتصاد مقاومتی همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا محسن مهرعلیزاده در سی‌وسومین جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی در سطح کلان کشور و اهمیت سیاست های اقتصاد مقاومتی، یکی از جلسات اساسی در استانداری به جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی از اولویت های اساسی کشوراست، افزود: اصفهان با توجه به ظرفیت‌های مهم و پتانسیل های ارزشمند برای حرکت پویا و پایدار در زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند به عنوان پایلوت دیگر استان‌های کشور عمل کند.

مهرعلیزاده با اشاره به ظرفیت های استان از بعد نیروی انسانی تحصیل کرده و دانشگاهی، اقتصادی و صنعتی و جاذبه های گردشگری و امنیت و تمرکز سرمایه و دارایی اضافه کرد: اصفهان از دیگر استان های کشور بیشتر مستعد این حرکت است و در سیاست اقتصادمقاومتی که بعنوان راه حل اساسی برای توسعه آینده کشور بشمار می رود می تواند نمونه و الگو باشد.

وی با تاکید براینکه توسعه و پیشگام بودن استان اصفهان در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف مهم این ستاد است، افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت بر تحقق اقتصاد مقاومتی و اتکا بر توان تولید و تجارت به وسیله ی مردم، باید بتوانیم به این اهداف دست یابیم.

استاندار اصفهان در ادامه به گزارش ارائه شده در خصوص وضعیت برش استانی پروژه های ملی- استانی و اختصاصی در سال ۹۶ و تکالیف اقتصاد مقاومتی دستگاه های اجرایی و پروژه های برش استانی و اختصاصی استان، افزود: برش های استانی در زمینه اقتصاد مقاومتی و بررسی بنگاه های اقتصادی از جمله مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی محافظه کاری می‌کنند، یادآور شد: بانک‌ها باید رویه خود را در این زمینه اصلاح کنند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بانک‌ها باید دقت و همکاری بیشتری در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشند و نقش مهم خود را به خوبی ایفا کنند چرا که اگر در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت می کنیم باید همه دستگاه ها کمک و همکاری داشته باشند.

وی تاکید کرد: بانک هایی که تاکنون همکاری نداشته اند، باید راه خود را اصلاح کنند.

مهرعلیزاده به تعدد طرح‌های عمرانی نیمه تمام در استان و مقدور نبودن اتمام آن توسط بخش دولتی اشاره کرد و بیان داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف و واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی اقدام کنند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: باید راه برای کارکردن باز باشد و بروکراسی اداری حذف گردد و در صدور مجوزها به بخش های مختلف با حفظ قوانین و مقررات تسریع شود.

کد خبر 330145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.