قاچاق ۲۰ میلیارد دلاری کالا از مبادی رسمی و غیررسمی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق برآوردهای انجام شده، رقمی حدود بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی وارد کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سیدناصر موسوی‌لارگانی با انتقاد بر اینکه پدیده قاچاق کالا در سطح گسترده وجود دارد که باید با آن برخورد جدی شود، تاکید کرد: قاچاق کمر اقتصاد کشور را شکسته و باید همه دستگاه‌ها در ریشه‌کنی آن اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه البته اقداماتی بعضا از سوی دستگاه‌های اجرایی و مجلس در راستای مبارزه با قاچاق و کاهش آن صورت گرفته، که کافی نیست، افزود: اگر قانون اشکالاتی در مبارزه با قاچاق کالا دارد، مجلس آمادگی دارد تا آنها را در قالب طرح‌ها و لوایحی اصلاح کند تا بتوانیم گام مثبتی در این مسیر برداریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه قاچاق در تضاد با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر موضوع اتکا به تولید داخلی و به‌کارگیری اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند، اما قاچاق ناقض این سیاست‌هاست که باید اقدامات جدی برای مبارزه با قاچاق صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در لایحه قانون مبارزه قاچاق کالا و ارز مقررات سختگیرانه‌تری را برای قاچاق کالا پیش‌بینی کرده‌ایم،  گفت: بر این اساس به دنبال این نکته هستیم که کالاهایی که از مبادی رسمی به واسطه جعل اسناد وارد کشور شده، قاچاق تلقی  شود و برخوردهای قانونی لازم با واردکنندگان کالای قاچاق صورت گیرد.

موسوی لارگانی اظهار داشت: طبق برآوردهای انجام شده، رقمی حدود بیش از ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق از مبادی رسمی و غیر رسمی وارد کشور می‌شود که برای جلوگیری از آن باید چاره‌ای اندیشیده شود.

کد خبر 329971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.