کسب مهارت زمینه را برای تحقق اشتغال پایدار فراهم می کند

چادگان - فرماندار چادگان گفت: کسب مهارت و گذراندن دوره های فنی- حرفه ای زمینه را برای تحقق اشتغال پایدار فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، مهدی اسد پور در بازدید از مرکز فنی حرفه ای این شهرستان، با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار مهم ترین نیاز این شهرستان است، اظهار داشت: یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به این مهم، کسب آموزش های مهارتی است.

وی با بیان اینکه  بیکاری یکی از مهمترین  مشکلات جامعه امروز است، عنوان کرد: مهارت آموزی و شرکت در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای راهگشای مشکل بیکاری است.

فرماندار چادگان افزود: دولت تدبیر و امید با ایجاد بسترهای لازم زمینه فراگیری مهارت‌های پایه‌ای را برای ورود به بازار کار و بهره‌گیری جوانان در زمینه اشتغال به ویژه طرح کارورزی و کمک به اقتصاد خانواده و جامعه را فراهم کرده است.

 اسدپور مولفه های اقتصاد مقاومتی را شامل اقتصاد مقاومتی درون زا، برون گرا، دانش بنیان و مردمی بودن دانست و تصریح کرد: آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای می تواند در توانمندسازی نیروی انسانی مفید باشد.

وی تاکید کرد: نیروی انسانی متخصص یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی است که منجر به کمک برای ارائه خدمات بهتر در جامعه می شود.

فرماندار چادگان با ابراز خرسندی از عملکرد اداره فنی و حرفه ای شهرستان در بحث آموزش نیروی کار و حضور فعال در مباحث آموزشی استان ، افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و یا آموزش‌های مهارتی به دلیل ابعاد کاربردی و عملی بودنشان در ایجاد، تقویت و رشد قابلیت های انسانی سهم قابل توجهی را دارند، به طوری که امروز صاحب‌نظران اقتصادی با ارائه نظریه‌های توسعه نیروی انسانی، بر ضرورت سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش برای توسعه قابلیت‌های انسانی و افزایش سطح مهارت های حرفه‌ای تاکید دارند.

وی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای انجام فعالیت هایی است که می تواند فرد را برای احراز شغل ، حرفه و کسب و کار آماده کند یا کارایی و توانایی وی را در انجام آن افزایش دهد.

کد خبر 329807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.