محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی از دبستان تا دانشگاه/ خشکسالی قابل مدیریت است

رئیس حوزه علمیه اصفهان با یادآوری این نکته که اگر صنایع آب بر و آلوده کننده محیط طی چند دهه گذشته در اصفهان استقرار نمی‌یافت امروز وضعیت بهتری داشتیم، گفت: خشکسالی قابل مدیریت است و خواستار اجرای طرح‌های مؤثر در زمینه احیای زاینده رود با استفاده از اعتبارات ملی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله حسین مظاهری در دیدار مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست در کلیه مقاطع تحصیلی گفت: محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی از دبستان تا دانشگاه است.  رئیس حوزه علمیه اصفهان با یادآوری این نکته که اگر صنایع آب بر و آلوده کننده محیط طی چند دهه گذشته در اصفهان استقرار نمی‌یافت امروز وضعیت بهتری داشتیم، اظهار داشت: خشکسالی  قابل مدیریت است و خواستار اجرای طرح‌های مؤثر در زمینه احیای زاینده رود با استفاده از اعتبارات ملی هستیم.  

در این دیدار رحمان دانیالی، محیط زیست را از اساسی و حیاتی ترین کارها دانست و گفت:  آب و محیط زیست از مهمترین چالش های استان اصفهان هستند. مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان با اشاره به کارهایی که در گذشته برای بهبود وضعیت آب و هوای اصفهان انجام یافته، فاصله تا رسیدن به نقطه مطلوب  محیط زیستی در استان را بسیار زیاد دانست و خواستار تأمین حقابه های محیط زیستی رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی برای پیشگیری از آسیب های مصیبت بار به محیط زیست و سلامت مردم شد.

 دانیالی با ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست استان با تاکید بر  محورهای اولویت دار دولت گفت: کاهش آلودگی هوا، تامین حقآبه زیستگاه‌های آبی، مقابله با پدیده گرد و غبار و مدیریت پسماند، در اولویت دولت قرار گرفته است. وی تلاش مدیریت زیست محیطی استان در هر چهار محور را ضروری دانست و ادامه داد: بسیج عمومی و عزم بین بخشی در سطح استان لازمه برون رفت از معضلات زیست محیطی است.

وی با یادآوری بندهای ۱۲ و ۱۴ سیاست‌های زیست محیطی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، تحقق این سیاست های فرهنگی زیست محیطی را مستلزم ورود تخصصی روحانیت در این زمینه به ویژه در مناسبت های مذهبی خواند و خواستار حمایت معنوی آیت الله مظاهری در زمینه توسعه فرهنگ محیط زیست و تبیین و ترویج وقف و نذر محیط زیستی در جامعه از سوی ایشان شد.  
 

کد خبر 329718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.