وعده هایی که هنوز کام مردم را شیرین نکرده اند/مردم باغبادران از آب تصفیه بی بهره اند

لنجان_عضو شورای اسلامی شهر باغبادران گفت: علی رغم همجواری شهر باغبادران با دو تصفیه خانه آب اصفهان، مردم این شهر از آب آشامیدنی سالم و مطلوب محروم هستند هرچند مسئولان به سلامت آب شرب باغبادران تاکید دارند اما مردم از این موضوع مطمئن نیستند و از این جهت باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

حجت الله امینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان گفت: نبود شبکه فاضلاب و مشکل دفع آبهای سطحی و فاضلاب خانگی یکی از معضلات شهر باغبادران بشمار می‌رود که سالهاست جزو مطالبات مردمی این شهر به شمار می‌اید و به همین دلیل طی مدت گذشته پیگیری‌های متعددی توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر باغبادارن انجام گرفته است.

وی افزود: توسعه شبکه فاضلاب شهر باغبادران با هدف ارتقاء سطح بهداشتی، اجتماعی این شهر توسط اداره آب و فاضلاب حدود ۲۰ سال پیش آغاز گردیده که همچنان بالغ بر ۶.۸ کیلومتر از شبکه فاضلاب در سه محله شهرباغبادران باقی مانده است و به نوعی فاضلاب این شهر یک پروژه فرسایشی شده که هر چند قولهای فراوانی در این حوزه داده شده است اما همچنان این پروژه به درستی اجرا نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر باغبادران تصریح کرد:باید توجه داشت که یکی دیگر از معضلات ما در شهر باغبادران انتقال فاضلاب محله ملک آباد به تصفیه خانه است چراکه حدود ۲۰سال است که شبکه در این محله اجرا شده و تنها وصل انشعاب و اتصال به کلکتور اصلی فاضلاب باقی مانده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیب تند شهر به سمت رودخانه زاینده‌رود مسئولان استان باید پروژه فاضلاب باغبادران را با حساسیت بیشتری دنبال کنند چراکه اگر شبکه فاضلاب باغبادران اجرا نشود باید همیشه دغدغه آلودگی آب آشامیدنی وجود داشته باشد و این مسئله تهدید جدی برای ۵ میلیون نفر از مردم استان خواهد بود.

امینی اضافه کرد: اگر شبکه فاضلاب شهر اجرایی شود آب ناسالم وارد رودخانه نمی شود، اما اگر این اتفاق نیفتد باید همیشه دغدغه آلودگی آب شرب وجود داشته باشد از این رو شهرداری و شورای اسلامی باغبادران سعی خود را بر آن داشته تا با همکاری و اقدامات مقتضی با شرکت آب و فاضلاب کمک به تسریع اتمام پروژه و اجرایی شدن کار نماید و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

وی در پایان با اشاره به خواسته مردم در خصوص انتقال آب شرب از تصفیه خانه باباشیخعلی به بخش باغبهادران گفت: علیرغم همجواری شهر باغبادران با دو تصفیه خانه آب اصفهان، مردم این شهر از آب آشامیدنی سالم و مطلوب محروم هستند و برای بسیاری از افراد، باور کردنی نیست که مردم این شهر هنوز از داشتن آب شرب سالم محروم هستند، هرچند مسئولان به سلامت آب شرب باغبادران تاکید دارند اما مردم از این موضوع مطمئن نیستند و از این جهت باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

کد خبر 329620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.