سپاه و بسیج  دو ظرفیت  ارزشمند کشور است/ تفکر بسیجی وحدت آفرین است

فریدن - نماینده ولی فقیه در داران گفت: بسیج مختص قشر یا گروه خاصی نیست، بلکه تفکری وحدت آفرین و انسجام بخش است.

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با گرامیداشت هفته بسیج، به تقارن آن با نابودی شجره خبیثه داعش توسط محور مقاومت، اشاره کرد و اظهار داشت: همانگونه که پدیده داعش و تروریسم تکفیری در جهان اسلام، محصول مشترک سیاست امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و برخی از شرکای منطقه ای آن هاست که به عنوان یک ضد وزنه تعادلی استراتژیک در مقابل نفوذ جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی ها و متعهدانشان به مدیریت بحران تحولات منطقه قادر نبودند و به این دلیل نیاز به نیرویی داشتند که بتواند ضعف های شان را بر روی زمین جبران کرده و بتواند درگیری های طائفه ای و تفرقه میان شیعه و سنی ایجاد کند.

سیاوشی در ادامه با تبریک این پیروزی عظیم گفت: باید از تمام رزمنده‌هایی که برای دفاع از حریم حرم جنگیدند تقدیر و تشکر کنیم، مخصوصا سردار سلیمانی که واقعاً برای کشورمان افتخار است.

نماینده ولی فقیه در داران به پیام سردار قاسم سلیمانی به رهبر معظم انقلاب و اعلام پایان حکومت داعش اشاره و اظهار کرد: بسیجی در شرایط ناهموار امید خود را از دست نمی دهد و برای اصلاح جامعه با مسئولیت پذیری کامل می کوشد.
امام جمعه داران سردار سلیمانی را یک نمونه کامل بسیجی دانست و افزود: بسیجی یک سرباز بی ادعا و اهل عمل است که سربازی را افتخار خود می داند و با اطاعت از ولی فقیه، ولایت پذیری را معنا می کند.

تفکر بسیجی در دنیای امروز فراگیر شده است

وی عنوان کرد: امروز بزرگ ترین آرمان و آرزوی امام راحل محقق شد یعنی شکل گیری بسیج و ثمرات آن به وضوح قابل لمس است.

امام جمعه داران داشتن هوشیاری و رصد هوشمندانه دشمن را لازمه جوامع اسلامی دانست و تصریح کرد: آن‌هایی که سال ها برنامه و طرح ریخته بودند تا شیعه و مقاومت را از بین  ببرند در کمتر از شش سال توسط نیروهای بسیجی و مردمی کشورهای مختلف به  زباله‌دان تاریخ ریخته شدند اما این موفقیت پایان راه نیست.

سیاوشی ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند دشمن خصومت خود را از هر طرف تشدید کرده تا مقاومت برخاسته از تفکر انقلابی و اسلامی را در منطقه نابود کند اما جوانان و مردان مؤمن و پراستقامت، با دفع غده سرطانی تکفیری داعش، دشمنان را به زانو در آوردند و مفهوم ما می‌توانیم را بار دیگر برای همه اثبات کردند اما نباید فراموش کرد درست است که داعش از بین رفت، لکن آمریکا از اهداف شیطانی خود کوتاه نخواهد آمد.

وی با بیان این که دشمن همواره مشغول فتنه اندازی است، تصریح کرد: گاهی سخن، اقدام، سکوت و یا نوع نگرش  افراد می تواند در شکل گیری فتنه موثر باشد.

وسیاوشی بر لزوم هوشیاری مردم، مسئولان و نخبگان برای مقابله با فتنه های مستمر دشمن تاکید کرد و گفت: همه باید مراقب باشیم که مبادا زبان، قلم و بیان ما مشکل ساز شود.

نماینده ولی فقیه در داران، با بیان این که برخی قصد دارند با تحریف اندیشه امام، انقلاب را متزلزل نمایند  اظهار کرد: این که عده ای معتقدند صحبت ها و اندیشه های امام راحل  مختص آن زمان بوده و امروز  به گونه ی دیگر باید رفتار کرد، درست نیست چرا که علت اقتدار انقلاب اسلامی حفظ اصول و اهداف آن است.

حجت الاسلام سیاوشی احیای اسلام انقلابی را  از شاخص ترین اندیشه های امام خمینی(ره) دانست و گفت: اسلام انقلابی، اسلام انگلیسی و آمریکایی نیست بلکه اسلامی است که در برابر ظلم و استکبار سکوت نکند.

وی با بیان این که مسئولان نباید فراموش کنند که انقلاب به دست مستضعفان به ثمر رسیده است، افزود: دوری از تجمل گرایی و ثروت اندوزی یکی  از راه های حفظ دستاورد های انقلاب است.

امام جمعه داران با اشاره به دیدگاه امام (ره) در مورد قطع رابطه با آمریکا تصریح کرد: روبرو شدن با بد عهدی  دولت آمریکا در مسئله برجام، بیانگر این حقیقت است که  هر کس به آمریکا اعتماد کند سیلی محکمی از او خواهد خورد.

حجت الاسلام سیاوشی خدا مداری و دینداری  امام راحل را یادآور شد و گفت: همین ویژگی امام  (ره) باعث شد تا در شرایط دشوار، امداد های الهی به یاری انقلاب بیاید.
وی حفظ وحدت بین آحاد مردم و مسئولان  را از اندیشه های شاخص امام خمینی (ره) برشمرد و تصریح کرد: وحدت  عامل اصلی رشد و توسعه ارزش های انقلابی است.

سیاوشی با اشاره به نقش بسیج در صدور انقلاب اسلامی گفت: فرهنگ جهاد و فرهنگ بسیجی توانسته امروز در همه نقاط  گسترش یابد.

وی با بیان این که ارتش ۲۰ میلیونی بسیج امروز در جهان نیز نمایان شده، افزود: ارتش بیست‌میلیونی که حضرت امام خمینی(ره) پایه‌گذاری کرده بودند امروزه به بیش‌ از  پیش ثمر بخش بوده و در جهان طلایه دار شده است.

سیاوشی با  تاکید بر این که بسیج در امتداد حرکت امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: بسیج اهداف نظام را باقوت هر چه تمام‌تر در مسیر ولایت و اسلام ناب محمدی سوق داده و با انسجام همه نیروها راهی را که امام عزیز آغاز کرده را باقوت بیشتری ادامه می‌دهد.

امام جمعه داران به نقش برون‌مرزی بسیج و قدرت استکبارستیزی آن اشاره داشت و گفت: ایجاد تشکلی به نام بسیج جهانی و انقلابی گری از دیگر اهداف بسیج هست که امروزه توانسته جلوی بسیاری از مشکلات را در عرصه‌های مختلف بگیرد و از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و اسلام و امام دفاع کند.

سپاه و بسیج  دو ظرفیت ارزشمند کشور

حجت الاسلام سیاوشی در ادامه گفت: نیرو های مخلص بسیجی در عرصه های مختلف کشور برای عموم مردم غرور آفرین است و عزت کشور به داشتن نیرو های خلاق و توانمندی وابسته است که در لحظه های مختلف خود را وقف جامعه و خدمت به مردم کرده اند.

وی از سپاه و بسیج به عنوان ظرفیتی ارزشمند در کشور یاد کرد که در شرایط مختلف توانسته اند برای کشور عزت به ارمغان آورند.

حجت الاسلام سیاوشی افزود: ظرفیت های بسیج در اختیار کشور و ملت قرار دارد تا برای مردم عزیز خدمات شایسته ای انجام شود و بسیجیان مخلص در صحنه حاضر هستند که دشمنان اجازه پیدا نکنند صفوف مستحکم وحدت را در جامعه در هم بشکنند و مردم را از خدمات نظام نا امید سازند.

وی افزود: بسیجیان از بصیرت و دشمن شناسی برخوردار هستند و این ویژگی ها که در نظام و انقلاب ضرورت خاص دارد در میدان بسیج به دست می آید و چه خوب است که بسیجی بودن از دوران دانش آموزی شروع می شود.

حجت الاسلام سیاوشی با بیان این که بسیج هم میدان معنویت و هم میدان انسان های تیز بین، باهوش، دشمن شناس و دشمن ستیز است، افزود: وقتی دشمن شناسی و روحیه بسیجی نباشد جامعه و کشور دچار مشکل می شود؛ پس نقش دشمن شناسی و دشمن ستیزی بسیج که از آبرو و اعتبار خاصی برخوردار است بسیار مهم و پررنگ است.

وی با اشاره به این که ملت ایران در طول تاریخ از بسیج بهره مند شده است و بسیج نقش مهمی در سازندگی جامعه دارد افزود: از بین رفتن داعش نشات گرفته از بسیج عمومی است.

امام جمعه داران افزود: سپاه پاسداران در مقابله با تهاجم نرم نقش و وظیفه خطیری برعهده دارد و بر اساس فرمایشات امام راحل سپاه از بطن مردم و جامعه بوده و در تمام عرصه ها حضوری موفق دارد.

بسیجی دارای تفکری پویا و خلاق است

امام جمعه داران افزود: شناخت بسیجی در وضعیت کنونی و آینده از ضروریات بزرگی است که در سرنوشت سامان دادن به کشور، ترویج اسلام ناب و تداوم راه مقدس انقلاب و امام راحل نقش تعیین کننده دارد.

سیاوشی با بیان این که ملاک و مبنا برای معرفت بسیجی، تفکر بسیجی است، عنوان کرد:  شاخصه‌های دیگری نظیر عزت نفس، گمنامی و دوری از شهرت طلبی، مدیریت و تدبیر شایسته، غیرت و جوانمردی، تعهد و وفاداری، صبر و پایداری، ترحم و نوع‌دوستی حتی با دشمنان، عبادت واستغاثه به درگاه خداوند، تکبر در برابر استکبار همگی درفرهنگ و تفکر بسیجی از درخشندگی خاصی برخوردارند.

امام جمعه داران گفت:  اخلاص و مجاهدت در راه خدا از ویژگی های تفکر و رویکرد بسیج است و این نهاد تحت فرماندهی ولی فقیه، مرکز اصلی برانگیختن نیروها علیه دشمن است.

وی حضور در صحنه و مقاومت در راه خدا و نیز ولایت پذیری را از دیگر خصایص بسیج دانست و تصریح کرد: بسیجی، دارای تفکری پویاست که در تمام امور با خلوص نیت و آتش به اختیار عمل می کند.

سیاوشی با تاکید بر لزوم تبیین مستمر فرهنگ و رویکرد بسیجی در جامعه، گفت: امام خمینی(ره) تفکر بسیجی را از انبیاء و ائمه اطهار(ع) اخذ کرد و در سایه انقلاب اسلامی در ایران احیا نمود.

سیاوشی بر لزوم تقویت فرهنگ بسیجی در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: باید فرهنگ بسیجی را در جامعه نهادینه شود چون در جامعه کنونی تنها نهادینه کردن فرهنگ بسیجی است که می‌تواند بسیاری از معضلات جامعه را سروسامان دهد.

سیاوشی گفت: بسیج ریشه در اعتقادات دینی و مذهبی دارد که به عنوان سد بزرگی در برابر دشمنان مقاومت می کند.

وی اظهار کرد: در تفکر بسیجی فعالیت فرهنگی و رشد فرهنگی به معنای شناخت بهتر اسلام و پاسداری از ارزش های دینی است.

وی با بیان این که بسیج نقش مهمی در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان دارد به نقش بسیج در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: بسیج امروز توانسته در حوزه‌های دفاعی، فرهنگی و اقتصادی موفق شود و همچنین در عرصه‌های سازندگی و عمران روستاها گام‌های بلند و مستحکمی بردارد.

بسیج وحدت بخش و انسجام آفرین است

امام جمعه داران در ادامه با اشاره به محرومیت های خاص منطقه و عدم توسعه یافتگی  در آن تصریح کرد: وحدت مسئولان و مردم، هم افزایی نخبگان و مسئولان، پرهیز از سیاسی کاری و جناح بازی و توجه به مطالبه گری اصولی و ویژه از راهکار های موثر برای رشد و بالندگی منطقه است.

امام جمعه داران نقش بسیج را در حفظ انسجام و وحدت جامعه اثرگذار دانست و گفت: بسیج یکی از مولفه های مهم و اثرگذار حفظ انسجام در داخل جامعه اسلامی است و می تواند نقش اثر گذاری در وحدت و همدلی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است ایفا کند.

وی در پایان با بیان این که بسیج مختص قشر یا گروه خاصی نیست و یک تفکر و فرهنگ است، گفت: اگر هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد خود را بسیجی بداند و در راستای اهداف عالیه بسیج حرکت کند شاهد بروز وحدت واقعی در جامعه خواهیم بود.

کد خبر 329526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.