حمل ونقل عمومی رکن اول عدالت اجتماعی است/ افزایش رضایتمندی شهروندان در اولویت فعالیت هااست

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: حمل و نقل عمومی رکن اول امنیت، توسعه و عدالت اجتماعی است بنابراین اگر بخواهیم در حوزه عدالت اجتماعی و توسعه پایدار و امنیت مردم گام برداریم، باید به حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و مترو بهای بیشتری داده شود.

قدرت افتخاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: حمل و نقل عمومی رکن اصلی حمل و نقل شهری به شمار می رود و اتوبوسرانی نیز در جایگاه نخست حمل و نقل عمومی شهرهای کشور و حتی دنیا قرار دارد.

وی نگاه تخصصی به بخش حمل و نقل عمومی را یک لازمه و اصل اساسی دانست و یادآور شد: در گذشته نگاه تخصصی به این بخش و راهبران اتوبوس کمتر بوده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه از حمل و نقل عمومی به عنوان رکن اول امنیت، توسعه و عدالت اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم در حوزه عدالت اجتماعی و توسعه پایدار و امنیت مردم گام برداریم، باید به حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و مترو بهای بیشتری داده شود.

وی اضافه کرد: خروجی این نگاه تنها جابه جایی سالم با رعایت مسایل زیست محیطی نیست بلکه باعث توسعه عدالت، امنیت و آرامش و رفاه مردم خواهد شد.

افتخاری ادامه داد: از سوی دیگر اگر می خواهیم هزینه ای در این زمینه  انجام دهیم باید با این نگاه توأم باشد چرا که هیچ سیستم حمل ونقل عمومی در دنیا نمی تواند به لحاظ مالی پاسخگوی نیازهای خود باشد اما از منظر اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی خروجی هایی دارد که با هیچ رقم و عددی قابل قیاس نیست.

وی مهمترین اولویت برنامه های خود را افزایش رضایتمندی اربابان رجوع که شهروندان اصفهانی هستند، خواند و گفت: درصدد هستیم آنچه به عنوان نظم در حمل ونقل عمومی شناخته می شود را گسترش دهیم و سعی کنیم مردم با کمترین تبادل سفر و جابه جایی بین خودروها بتوانند به اتوبوس دسترسی داشته باشند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه تاکید کرد: ما باید کرامت و شخصیت انسانی مردم در حوزه حمل و نقل عمومی را ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: کیفیت اتوبوس ها روز به روز بهتر اما توقع های مردم افزایش یافته و البته ما باید بر اساس آن حرکت کنیم.

 افتخاری استفاده از تمام ابزار و امکانات مکانیزه، سیستم های ارتباطی، استفاده از فضای مجازی و تسهیل در استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی را از جمله برنامه های کلان اتوبوسرانی اصفهان برشمرد و گفت: با تحقق این موارد می توانیم با کمک راهبران و تقویت جایگاه اتوبوسرانی، ناوگان را بیشتر به مردم معرفی و خدمات ایمن تر و مرفه تری به مردم ارایه کنیم.

وی در ارزیابی وضعیت موجود اتوبوسرانی اصفهان، اظهارکرد: در حال حاضر وضعیت حمل ونقل عمومی شهر اصفهان در بخش اتوبوس، مترو، تاکسی و مینی بوس در مجموع خیلی مورد رضایت مردم نیست و انتظارات به حق مردم محقق نشده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه افزود: سهم حمل و نقل عمومی شهر اصفهان به دلایل مختلف در سال های اخیر کاهش پیدا کرده است که یکی از دلایل آن استفاده بی رویه شهروندان از خودروهای شخصی است.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم سهم استفاده از اتوبوس در شهر افزایش پیدا کند، باید به رفع مشکلات این بخش بیشتر بپردازیم.

کد خبر 329314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.