حمایت از بانوان نوازنده اصفهانی برای رفع ممیزی‌ها

شب گذشته مراسم رونمایی از نخستین گاهنامه تخصصی موسیقی اصفهان در حضور اهالی موسیقی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته، جمعه ۳ آذر ماه مراسم رونمایی از نخستین گاهنامه موسیقی اصفهان به همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری و مدیریت هنرسرای خورشید و همچنین جمعی از هنرمندان موسیقی دوست اصفهانی در هنرسرای خورشید برگزار شد.  

این مراسم با حضور سید فرید قاسمی و همچنین اکبر یاوریان هنرمند موسیقی شناس برجسته و در غیبت حسین علیزاده که قرار بود در این مراسم حاضر شود برگزار شد.  

این مراسم شامل دو بخش بود: بخش نخست رونمایی از نخستین مجله تخصصی موسیقی اصفهان و همچنین معرفی ارکستر دیبا، که ارکستر تازه تاسیس بسیار حرفه ای اصفهان و متشکل از جوان های موسیقی شهرمان استد.  

در ابتدای مراسم فرید قاسمی با دعوت مجری برنامه روی صحنه آمد.  

او گفت: «من به دعوت دوست عزیزم، سردبیر محترم این مجله، اکبر یاوریان به اصفهان آمدم. استاد یاوریان ذوالفنون است و در چندین عرصه هنری مرتبه بالایی دارد. ایشان محقق خود ساخته ای است که با جهد شخصی و به قیمت چشم پوشی از همه آسایش های زندگی معمول به این مقام رسیده است.

او ادامه داد: اکبر یاوریان پژوهشگری نابرخوردار است که پله ای و با جنم شخصی به این مقام رسیده است و باید قدرش را دانست و البته در کنار تشکر از او از خانواده اش که او را در این راه پر مشغله همراهی کردند تشکر کرد.

این نویسنده و پژوهشگر افزود: از ابتدای تاریخ نشر و مطبوعات در ایران، اصفهان و موسیقی در صحنه حضوری چشمگیر داشته اند. ما در اولین شماره روزنامه منتشر شده در کشور از اصفهان خبر داشتیم و در اولین شماره مجله های منتشر شده در ایران خبر از اجرای کنسرت چاپ شده است. من انتشار این گاهنامه را به تمامی عزیزان تبریک عرض می کنم و برای اهالی آن آرزوی موفقیت دارم.»

در پایان اکبر یاوریان سردبیر مجله موسیقی هم به روی صحنه آمد و آیین چهره گشایی از مجله را به همراه فرید قاسمی به انجام رساند و فرید قاسمی به علت سفر مراسم را ترک کرد.  

سپس اکبر یاوریان در پشت تریبون قرار گرفت و امروز را یکی از بهترین روزهای زندگی اش خواند و از تمامی اهالی موسیقی، موسیقی دوستان و اهالی قلم اصفهان استمداد خواست و برای انسجام و ادامه فعالیت این گاهنامه ابراز امیدواری کرد.  

پس از آن پیام تصویری حسین علیزاده، که یکی از مدعوین مراسم بود و به دلایلی موفق به حضور در مراسم نشده بود برای حضار پخش شد. او در پیام تصویری اش اصفهان را یکی از برجسته ترین شهرهای ایران نامید و بیان کرد که با وجود رونق در صنعت توریسم در اصفهان خوب است که موسیقی این شهر نیز به علاقمندانش شناسانده شود.  

در ادامه، گروه موسیقی سنتی «بهار» متشکل از سه نوازنده نی، تار و تنبک به اجرای یک قطعه بی کلام پرداختند و سپس روزبه بخیاری سرپرست جوان ارکستر دیبا به روی صحنه آمد و به معرفی گروه دیبا و همچنین بیان مطالباتشان پرداخت.

روزبه بختیاری متن کوتاهی آماده کرده بود که برای حضار قرائت کرد: «حدود یک سال و نیم پیش هسته اولیه گروه دیبا با حضور بعضی از هنرمندان جوان اصفهان پی ریزی شد که با برگزاری جلسات منظم تمرین تعداد افراد حاضر در این مجموعه اضافه شد و همچنین تعدادی از هنرمندان چیره دست و شناخته شده اصفهانی به گروه اضافه شدند.

در حال حاضر این ارکستر بیش از ۵۰ نفر نوازنده دارد و علاوه بر آن و با اضافه شدن گروه کر طبق برنامه ریزی ها تعداد اعضا به بیش از ۷۰ نفز بالغ خواهد شد. تداوم انسجام کنسرت این نوازنده های جوان نیازمند حمایت مسئولین ارگان های ذی ربط است و تاکنون تمام هزینه ها به صورت شخصی و بدون هیچ اسپانسری بوده است که متاسفانه در اولین اجرا برنامه زنده نیز، کنسرت نتوانست هزینه ها را آنگونه که باید پوشش دهد، پس لازم است مسئولین مربوطه دست جوان های موسیقی اصفهان را بگیرند»

او اعلام کرد هرگز برای سود مادی پا به این عرصه نگذاشته اند و در پایان به حمایت از هنرمندان زن موسیقی اصفهان پرداخت و به گلایه از ممیزی های حضور هنرمندان و نوازندگان زن در صحنه ها از مسئولین به جهت چاره جویی کمک خواست.  

سپس قطعاتی از اجرای کنسرت های گروه دیبا برای مهمانان پخش شد.  

در پایان مراسم قربانی مدیریت هنرسرای خورشید با حضور در پشت تریبون از حضور مهمان ها تشکر کرد و در باب شکل گیری این مجله صحبت کرد. او در پایان ضمن درخواست از مردم برای همکاری و حمایت از حرکت های فرهنگی در سطح استان آرزو کرد به زودی شرایطی فراهم شود که این گاهنامه به فصلنامه تغییر نام پیدا کند و مشتریان ثابت خود را داشته باشد./

کد خبر 329284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.