چالش در فوتبال پایه طبیعی است/ رشد فوتبال بانوان نروژ با اجرای طرح‌های توانمندسازی

مدرس نروژی دوره مربیگری فوتبال پایه بانوان در اصفهان گفت: نروژ در سال ۱۹۷۶، تنها ۵۰ بازیکن زن فوتبال داشت اما بر روی توانمندسازی بانوان کار کرد و در حال حاضر نزدیک به ۱۱۲۵ بازیکن زن فوتبال در این کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دوره مربیگری فوتبال پایه بانوان با حضور «ایسلین شات» مدرس نروژی فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) از صبح امروز به میزبانی اصفهان آغاز شد.

این دوره مربیگری با حضور ۶۰ مربی بانوی فعال در فوتبال پایه از سراسر کشور طی امروز و فردا در اصفهان برگزار می‌شود.

«ایسلین شات» مدرس نروژی این دوره آموزشی، با ابراز رضایت از استقبال مربیان از این دوره اظهار کرد: حضور این تعداد مربی نشان می‌دهد که مربیان ایرانی تا چه اندازه به توسعه فوتبال بانوان علاقه‌مند هستند.

وی افزود: چندی پیش و در دوره مقدماتی که در تهران برگزار شد، اطلاعاتی در مورد مهارت‌های آموزش فوتبال به کودکان را در اختیار شرکت کنندگان قرار دادم که در این دوره تکمیل می‌شود. امیدوارم در چند ماه گذشته مهارت‌های دوره مقدماتی را در شهرهای خود و با بازیکنان به کار گرفته باشید و مشتاقم تجربیاتی که به دست آوردید را در اختیار ما بگذارید تا بدانیم تا چه مرحله‌ای پیش رفته‌اید.

مدرس نروژی فیفا ادامه داد: ممکن است در این مدت در کار خود به چالش‌هایی برخورد کرده باشید که طبیعی است. قصد داریم در طول این دوره آموزشی این موانع را برگزار کنیم. در واقع هدف هیأت فوتبال استان اصفهان و فدراسیون فوتبال از برگزار کردن چنین دوره‌هایی برطرف کردن موانع در فوتبال پایه بانوان است.

وی در مورد شرایط فوتبال بانوان در کشور نروژ گفت: نروژ برای چند سال متوالی در فوتبال زنان پیش رو بوده است و تعداد زیادی بازیکن و مربی بانو در نروژ فعالیت می‌کنند. این کشور در سال ۱۹۷۶، تنها ۵۰ بازیکن زن فوتبال داشت اما به صورت اختصاصی بر روی توانمندسازی بانوان کار کرد و توانست پیشرفت کند. در حال حاضر نزدیک به ۱۱۲۵ بازیکن فوتبال بانوان داریم و در ایران هم به دنبال تحقق همین هدف هستیم.

به گزارش ایمنا، در مراسم افتتاحیه دوره مربیگری فوتبال پایه بانوان در اصفهان میرشاد ماجدی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال و ملیحه بختی نایب رئیس بانوان هیأت فوتبال استان اصفهان نیز حضور داشتند.

کد خبر 329122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.