فریدن از نظر رشد کمی و کیفی موقوفات حائز رتبه برتر استانی است

فریدن - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت گفت: فریدن از نظر رشد کمی و کیفی موقوفات در جایگاه برتر استانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام  عباس نصیر الاسلامی  در همایش وقف و توسعه قرآنی این شهرستان که با حضور فرماندار فریدن، جمعی از روسای ادارات شهرستان، واقفان، مربیان قرآنی و هیئت امنای مساجد و امامزادگان برگزار شد، با بیان این که وقف به معنای حبس کردن مال و جاری نمودن منفعت آن در راه خیر است، اظهار داشت: وقف تا زمان ظهور ولی عصر(عج) ماندگار است و نوعی صدقه جاریه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت از جایگاه برتر شهرستان فریدن در استان از نظر رشد کمی و کیفی موقوفات خبر داد.

وی  کل موقوفات ثبت شده شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در سامانه جامع سازمان اوقاف ۴۵۹ فقره عنوان کرد و گفت : ۴۵۵ فقره موقوفات متصرفی است (موقوفاتی که به موجب قانون و آیین نامه های مربوطه اداره آن برعهده سازمان اوقاف و امور خیریه باشد) و تعداد ۴ فقره غیرمتصرفی (موقوفه ای که به موجب و قفنامه اداره امورآن برعهده متولی باشد) است.

نصیر الاسلامی همچنین تعداد موقوفات انتفاعی از قبیل مسجد، حسینیه، دارالقرآن، حوزه علمیه، بیمارستان، گورستان، حمام عمومی، غسالخانه و غیره  در منطقه فریدن بزرگ  را ۳۸۷ مورد و موقوفات منفعتی  از قبیل مغازه، خانه، زمین زراعی و غیره که به اجاره داده شده و درآمد آن در راه امور خیری که واقف اعلام نموده را ۷۲ مورد اعلام کرد.

 نصیر الاسلامی  با تاکید بر ضرورت توسعه وقف منفعتی در منطقه افزود: این نوع وقف در زمینه تجاری، زراعی و مسکونی است که می تواند منفعت بسیاری موازی با نیازهای جامعه در پی داشته باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت افزود: در سال  جاری ۱۵ مود وقف جدید در سطح ۴ شهرستان ثبت شده است.

وی همچنین  با مروری بر برنامه های صورت گرفته در هفته وقف افزود: برگزاری نمایشگاه وقف، افتتاح طرح های عمرانی امامزاده عبدااله شهر روزه، افتتاح سه غرفه تجاری در امامزاده مشعلدار علی فریدونشهر، برگزاری همایش وقف در امامزاده تاجعلی فریدونشهر از جمله این برنامه ها بوده است.

نصیر الاسلامی هم چنین از افتتاح پروژه حفر چاه آّب جدید در امامزادگان شهر دامنه  در دهه فجر سال جاری خبر داد.

وی با بیان این که کارهای عمرانی در تمام امامزادگان و بقاع متبرکه به اجرا در می آید، ادامه داد: ۶۷ در صد اماکن مذهبی و موقوفات  شهرستان فاقد سند است که اقدامات لازم برای صدور سند مالکیت انجام شده است.

نصیر الاسلامی از رشد در آمدی بقاع متبرکه و امامزادگان خبر داد و گفت: در این زمینه چایگاه برتر استان را در بین ۲۳ شهرستان داریم.

به گزارش ایمنا در این همایش ازواقفان، فعالان برترقرآنی، مدیران فرهنگی وهیئت امنای بقاع متبرکه، همیاران وقف شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان وبویین میاندشت  وقف تجلیل شد.

همچنین با اهدای لوح سپاس و هدایایی از خبرگزاری ایمنا و روزنامه دالانکوه در فریدن و نیز خبرگزاری ایرنا در چادگان به عنوان رسانه های فعال در حوزه  اخبار وقف منطقه تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 329104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.