برپایی نمایشگاه سیاه چادر در اردستان/ نبود اشتغال عامل مهاجرت جوانان مهابادی است

اردستان- شهردار مهاباد از برپایی نمایشگاه سیاه چادر در هفته فرهنگی شهرستان اردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان اردستان، محمد رضا پورفتحعلی امروز در نشست خبری در محل شهرداری مهاباد اردستان با اشاره به اینکه بودجه مصوب سال جاری شهرداری افزون بر ۳۱ میلیارد ریال است، گفت: ۶۰درصد از اعتبارات شهرداری به کارهای عمرانی و ۴۰درصد به امور جاری اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه جمعیت شهر مهاباد سه هزار و ۸۰۰ نفر است، اظهار کرد: مهاباد با وجود برخورداری از بناهای تاریخی و ظرفیت های گردشگری و قرار گرفتن در کنار جاده ترانزیت که می تواند پتانسیل خوبی برای اشتغالزایی باشد نتوانسته از این ظرفیت ها جهت توسعه و رونق شهر استفاده کند.

شهردار مهاباد با بیان اینکه شهرداری پروژه هایی از جمله ساخت سالن چند منظوره، بازگشایی ۲ مورد معبر اصلی، احداث پارک جدید در شهر مهاباد، احداث باغ بانوان را در دستور کار خود دارد، خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال در شهر مهاباد با احداث پارک جنگلی، هتل، دریاچه مصنوعی، باغ گل،  زیتون و انار اقدامهایی انجام شده اما کافی نبوده است.

وی به برپایی نمایشگاه سیاه چادر در هفته فرهنگی شهرستان اردستان اشاره کرد و گفت:این نمایشگاه کار خود را از ۱۰ آذرماه آغاز خواهد کرد و محصولات دامی، کشاورزی، صنایع دستی، مشاغل خانگی و فرش دستباف در آن عرضه خواهد شد.

پورفتحعلی در پایان با گلایه از مهاجرت مردم به ویژه جوانان گفت: عدم اشتغال و درآمدزایی باعث مهاجرت مردم از شهر مهاباد شده است.

کد خبر 329037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.