سهم درخشان اصفهانی ها در کمک به مردم زلزله زده

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان از حجم بالای کمک های مردمی اصفهانی ها به مردم زلزله زده خبرداد و گفت: بیش از ۶۰۰ نیروی داوطلب در امر تفکیک، بسته بندی و بارگیری به هلال احمر کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، شهریار انصاری در جلسه هماهنگی مدیریت بحران تأکیدکرد: هلال احمر همواره و در همه مشکلات آماده خدمت رسانی بوده و عملکرد هلال احمر در حادثه زلزله غرب کشور گواه این مدعاست.

وی با بیان اینکه فعالیت جمعیت هلال احمر در جریان زلزله غرب کشور در چند بخش انجام شد، گفت: در مرحله اول علی رغم اینکه استان اصفهان معین کرمانشاه نبود به علت وسعت حادثه، اعلام نیاز و آمادگی نیروهای جمعیت اصفهان، تیم های امدادی در ساعات اولیه بعد از حادثه به کرمانشاه اعزام شدند و عملیات امدادرسانی را انجام دادند و در حال حاضر مسئولیت منطقه ثلاث باباجانی و روستاهای اطراف  به هلال احمر استان اصفهان واگذار شده است، تیم های درمان اضطراری از دیروز به منطقه اعزام شده و تیم های جدید از هفته بعد وارد کرمانشاه می شوند.

انصاری در ادامه گفت: بعد از اعزام تیم های امدادی فاز پشتیبانی آغاز شد و در ۳۰نقطه از شهر اصفهان و شهرستان های کوهپایه، جرقویه، ورزنه و هرند پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی شروع به کار کردند که در این ۹روز بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان داوطلب از ۸ صبح تا ۸ شب به جمع آوری کمک ها و انتقال آن ها به انبارهای هلال احمر پرداختند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان ادامه داد: همچنین در این مدت نیروهای داوطلب در امر تفکیک، بسته بندی و بارگیری اقلام مورد نیاز هموطنان زلزله زده سنگ تمام گذاشتند  و روزانه ۶۰۰نفر از مردم به همراه نیروهای سازمان هایی همچون شهرداری و ارتش در آماده سازی کمک های مردمی جهت ارسال کمک کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت با کمک های نقدی است، گفت:  با کمک مردم طی ۹ روز بعد از وقوع زلزله انواع اقلام مورد نیاز از جمله ۸ هزار و ۵۰۰چادر، ۳۰ هزارتخته پتو، هزار و ۳۰۰شعله والور و ۳هزار دستگاه گرمایشی، ۸هزار و ۵۰۰ تخته فرش و موکت، ۹۰ هزار قوطی کنسرو و انواع دیگر مواد مورد نیاز هموطنان زلزله زده با ۲۱۰ دستگاه کامیون و تریلر و ۲فروند هواپیما به مناطق آسیب دیده ارسال شد.

انصاری با بیان اینکه در حال حاضر تیم های حمایت روانی با تمرکز بر کودکان و نوجوانان  به منطقه اعزام شده اند، افزود: این تیم ها با ۲ هزار و ۵۰۰ اسباب بازی ۲ هزار و ۵۰۰ لوازم التحریر و با هدف کاهش فشار روحی کودکان و نوجوانان به منطقه اعزام شدند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان از استقرار ۵ موکب اصفهانی در منطقه زلزله زده جهت تهیه و پخت غذای گرم خبرداد و گفت: در صورت تمایل همشهریان اصفهانی برای برپایی موکب هلال احمر می تواند هماهنگی های لازم جهت در اختیار قرار دادن امکانات را انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه استان اصفهان در کمک به مردم زلزله زده پیشتازبود، گفت: رقم کشوری کمک های اهدایی به مردم کرمانشاه ۳۷ میلیارد تومان بود که قطعا مردم اصفهان سهم بالایی دراین کمک ها دارند.

کد خبر 329033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.