بهره‌برداری از طرح توسعه ترمینال پروازهای خارجی و CIP فرودگاه اصفهان تا پایان سال ۹۷

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان از انعکاس آگهی مناقصه توسعه پارکینگ هواپیماهای فرودگاه شهید بهشتی از شنبه هفته آینده در برخی جراید خبر داد و گفت: عملیات طرح توسعه ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه اصفهان و CIP آن تا پایان سال آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا حسن امجدی در حاشیه سفر مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به اصفهان و در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه های فرودگاه شهید بهشتی، در خصوص طرح توسعه ترمینال پروازهای خارجی این فرودگاه، اظهار داشت: یکی از مشکلات فرودگاه اصفهان محدودیت ترمینال پروازهای خارجی است که متاسفانه علیرغم اینکه فرودگاه اصفهان بعد فرودگاه امام خمینی و مشهد، سومین فرودگاه در پذیرش مسافران به مقصد و مبدا پروازهای خارجی است، با داشتن ۶ هزار مترمربع فضا یکی از محدودترین ترمینال های پرواز خارجی را دارد.

وی افزود: در یکی از برنامه های میان مدت فرودگاه اصفهان قرار شد در قالب یک قرارداد، ترمینال پروازهای خارج آن به ظرفیت دو برابر موجود توسعه یابد.

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان اظهار داشت: در این راستا قراردادی سال گذشته منعقد و مطالعات آن انجام شد و قرار است ترمینالی ۶ هزار متری در بازه زمانی ۱۵ ماه ساخته شود که در مجموع ظرفیت ترمینال پروازهای خارجی به بیش از ۱۵ هزار متر مربع افزایش یابد.

وی بیان داشت: روند اجرایی پروژه مثبت و مطابق برنامه زمان بندی خود پیش می رود و امیدواریم در زمان مقرر خدماتی را که به صورت فشرده در ۶ هزار متر مربع ارائه می شد، توسعه دهیم.

امجدی تاکید کرد: مبلغ قرارداد منعقد شده علاوه بر ترمینال، تاسیسات مربوطه و ساختمانی دیگر معادل ۲۴ میلیارد تومان است.

وی همچنین نداشتن جایگاه تشریفات اختصاصی و یا CIP را یکی دیگر از مشکلات فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اعلام کرد و گفت: این طرح نیز در قالب قراردادی در حال اجراست و فونداسیون آن ریخته و اسکلت فلزی آن ساخته شده و قابل حمل است و قرار است در بازه زمانی ۱۵ ماه به بهره برداری برسد.

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان تصریح کرد: عملیات طرح توسعه ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه اصفهان و CIP آن تا پایان سال آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.

به گفته امجدی، ترمینال فعلی نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر را در سال خدمات می دهد که با آماده شدن فضای جدید می توانیم پروازهای جدید را پذیرش کنیم و امیدواریم تقاضاهای بیشتری را پاسخگو باشیم.

وی تاکید کرد: مطابق آمارها در سال ۹۱ حدود ۶۵ هزار گردشگر خارجی از استان اصفهان بازدید کردند که این آمار در سال ۹۵ به بیش از ۳۵۱ هزار گردشگر خارجی از استان اصفهان بازدید کردند که نشان از رشد ۵۰۰ درصدی حضور گردشگران دارد.

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان افزود: طی ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد مجدد گردشگر خارجی را داشتیم.

وی بیان داشت: بسیاری از گردشگران تمایل دارند به طور مستقیم وارد شهرهای مورد نظر خود شوند اما به دلیل محدودیت های موجود فرودگاه شهید بهشتی، گردشگران اصفهانی از مسیرهای دیگر همچون فرودگاه امام خمینی به اصفهان سفر می کنند بالتبع با رفع این محدودیت درصد بیشتری از گردشگران از استان اصفهان بازدید خواهند کرد.

امجدی گفت: مصداق این امر برقراری پرواز وین به اصفهان است که طی یک سال گذشته در فرودگاه اصفهان برقرار شده است.

وی در خصوص ایرلاین های خارجی فعالان در فرودگاه اصفهان، گفت: پنج شرکت هواپیمایی خارجی شامل شرکت اتریشی، ترکیش، فلای دبی، العربیه و العراقیه در فرودگاه اصفهان فعال هستند.

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان در ادامه به محدودیت پارک هواپیما در رمپ پروازی فرودگاه اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر امکان پارک هواپیما در فرودگاه اصفهان نیست در حالیکه استان اصفهان معین پایتخت و ۱۲ استان دیگر در شرایط بحرانی و غیرمترقبه است این موضوع ضرورت توسعه پارکینگ هواپیما فرودگاه را برای ما محرز است.

وی گفت: یکی از برنامه های میان مدت ما توسعه پارکینگ هواپیماها است که مشاور آن مشخص و مطالعات آن انجام شده است و از شنبه و سه شنبه هفته آینده آگهی برگزاری مناقصه آن در جراید برای انتخاب مشاور و پیمانکار و مجری طرح منعکس می شود تا ظرفیت پارکینگ فرودگاه اصفهان به بیش از ۲۴ جای پارک هواپیما افزایش یابد.

کد خبر 329029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.