همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت روز جهانی دیابت

همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی به مناسب روز جهانی دیابت با حضور عموم شهروندان در حاشیه زاینده‌رود با هدف آگاهی بخشی و هشدار خطرات بیماری دیابت به شهروندان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از سازمان ورزش شهرداری اصفهان، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان از برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت روز جهانی دیابت از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح روز جمعه سوم آذر ۹۶ در محل ضلع جنوبی ۳۳ پل خبر داد و گفت: این همایش به منظور آگاهی بخشی و به نوعی هشدار به شهروندان اصفهانی برای آگاهی، مقابله و پیشگیری از بیماری بسیار شایع و خطرناک دیابت برگزار می‌شود. از عموم شهروندان اصفهانی به اتفاق خانواده برای حضور در این همایش دعوت می‌کنم تا علاوه بر انجام پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی، ضمن آغاز روز آدینه خود با ورزش و شادابی و نشاط اطلاعاتی نیز درباره بیماری دیابت و پیشگیری از آن کسب نمایند. 

علی قاسمی توسعه ورزش شهروندی را یکی از راه‌های مقابله با دیابت در خانواده‌ها خواند و افزود: با در نظر گرفتن اینکه ورزش‌های هوازی قند خون را تنظیم کرده و باعث کاهش چشمگیر و کنترل دیابت می‌شود به شهروندان عزیز اصفهانی توصیه می‌کنم با انجام فعالیت‌های بدنی و تمرینی به مدت حداقل ۲۰ دقیقه که سبب افزایش ضربان قلب می‌شوند مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا که از ورزش‌های هوازی معمول هستند و یا بازی بسکتبال، فوتبال، یوگا و ... هم قند خون خود را کنترل کنند و هم از دیگر مزایای جسمی و روحی پرداختن به ورزش بهره‌مند شوند.

قاسمی نرمش صبحگاهی، توصیه‌های آموزنده بهداشتی، پزشکی پیرامون دیابت توسط کارشناسان و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع همراه با قرعه‌کشی و اهدای جوایز را از برنامه‌های این همایش عنوان کرد.

کد خبر 329025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.