هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای پرندگان در استان گزارش نشده است

شهرضا - مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: با اقدامات پیشگیرانه و نظارتی انجام شده تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، شهرام موحدی در آیین تکریم و معارفه رؤسای اداره دامپزشکی شهرستان شهرضا، عنوان کرد: دامپزشکی معمولا به مجموعه‌ای از وظایف مواجه است که با وجود گستردگی شناخته شده نیستند اما هریک از آنها ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در استان اصفهان بیش از  ۱۳ میلیون نوبت سر واکسیناسیون دامها در استان انجام شده که در زمره مهمترین خدمات دامپزشکی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف دامپزشکی مقابله با بیماری های مشترک انسان و دام است که در این رابطه در سال گذشته در استان اصفهان بیش از ۱۸۰ تست سل و بیش از ۱۶۰ هزار خونگیری تب مالت انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اخذ مجوز صادرات شیر از استان اصفهان به منطقه اوراسیا و اتحادیه اروپا، عنوان کرد: در سال گذشته و از ابتدای سال جاری تاکنون مجموع این صادرات به بیش از ۲۵ میلیون دلار رسیده است.

موحدی گفت: با اقدامات پیشگیرانه و نظارتی انجام شده تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

به گزارش ایمنا، در این آیین از تلاش ها و خدمات دکتر حمیدرضا امیری تجلیل و دکتر حمید رییس زاده به عنوان رییس جدید دامپزشکی شهرستان شهرضا معرفی شد.

کد خبر 329022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.