تهدیدات را به موقع و با قاطعیت پاسخ می‌دهیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران به یک قابلیت دفاعی راهبردی بسیار بالایی دست یافته است تا جایی که امروز می‌توانیم انواع تهدیدات علیه نظام اسلامی را در دو حوزه درون و برون مرزها، به موقع، با قاطعیت و با شدت سرکوب کنیم.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا، نشست مشترک اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر دفاع، مدیران عامل سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به وزارت دفاع در محل این وزارتخانه برگزار شد.

در این جلسه با بررسی آخرین دستاوردهای وزرات دفاع، بر افزایش توان دفاعی کشور با توجه به تهدیدات دشمنان ایران اسلامی تاکید شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این نشست با خیرمقدم به اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و با قدردانی مجدد از رای اعتماد بالای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اعتماد بالای نمایندگان محترم، پشتوانه ارزشمندی برای ادای تکلیف و پیشبرد اهداف، راهبردها و برنامه‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است.

امیر حاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با تحلیلی از تحولات دفاعی منطقه افزود: سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران بازدارندگی است و تحت تأثیر هیچ تهدید، تحریم و فشاری قرار نمی‌گیرد و متناسب با انواع تهدیدات پیش رو و شرایط ژئوپلتیکی کشور به پیش می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی برای هیچ دشمنی قابل تصور نیست، تصریح کرد: اگر امروز آمریکایی‌ها همانند برخی از مقاطع در ۱۶ سال گذشته که با وقاحت از تهدید نظامی به عنوان گزینه روی میز سخن می‌گفتند و در حال حاضر دیگر از این موضع بی اثر سخن به میان نمی‌آورند به دلیل قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران به یک قابلیت دفاعی راهبردی بسیار بالایی دست یافته است تا جایی که امروز می‌توانیم انواع تهدیدات علیه نظام اسلامی را در دو حوزه درون و برون مرزها «به موقع، باقاطعیت و با شدت» سرکوب کنیم.

امیر حاتمی با بیان اینکه به تمام مولفه‌های دفاع راهبردی با اتکا به توانمندی‌های متخصصین داخلی دست یافته‌ایم و دشمن به طور کامل به این قدرت آگاه است، خاطرنشان کرد: دشمنان به زعم خود برای تضعیف همین مولفه‌ها اقدام به تحریم سپاه پاسداران، توان دفاعی و قدرت موشکی کشورمان کرده‌اند.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی با داشتن قابلیت‌های موثر دفاعی به چنان قدرت، اقتدار و توانی دست یافته که برای دشمنان قابل باور نیست.

امیر حاتمی تصریح کرد: درصدد آن هستیم تا با تعامل هر چه بیشتر با دولت و مجلس شورای اسلامی این قابلیت‌های دفاعی را ارتقا دهیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به لحاظ نظامی و دفاعی در بهترین شرایط قرار داریم، تاکید کرد: می‌بایست از منابع و بسترهای در اختیار در راستای ارتقاء  هر چه بیشتر قابلیت دفاع راهبردی کشورمان استفاده کنیم.

وی با اشاره به پشتیبانی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تصویب قانون مقابله با تهدیدات آمریکا خاطرنشان کرد: از مجلس شورای اسلامی برای تصویب قانون نقض حقوق بشر و مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا علیه ملت ایران به ویژه تقویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم چرا که این اقدام همت، قاطعیت و یگانگی ملت ایران برای مقابله با زیاده خواهی‌های دشمن را در پی داشت.

وزیر دفاع در ادامه با ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت‌های وزارت دفاع اظهار داشت: در این دوره بر تقویت و بالندگی توان دفاعی با توجه به تهدیدات دشمنان تمرکز کرده‌ایم و امیدواریم با حمایت و پشتیبانی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

امیر حاتمی با تشکر از همکاری مجلس شورای اسلامی به ویژه رئیس و اعضای کمیسیون امنیتی ملی و سیاست خارجی، نقش مجلس در تقویت اقتدار دفاعی کشور را بسیار کلیدی و مهم دانست و افزود: دولت و مجلس با تمرکز بر برنامه‌های اولویت‌دار و اساسی نیروهای مسلح می‌توانند بسیاری از مشکلات و موانع پیش رو را از میان بردارند و بر استحکام و قدرت بازدارندگی کشور بیافزایند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تقدیر از تلاش و فعالیت جهادی وزیر، مدیران، دانشمندان و متخصصان وزارت دفاع، حمایت جدی مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را از مباحث راهبردی قدرت دفاعی اعلام کرد و گفت: براین اساس تصمیمات خوبی در مجلس برای تقویت بنیه دفاعی گرفته شده است.

بروجردی تقویت و اهتمام ویژه در حوزه‌های مختلف دفاعی نظیر پدافند هوایی، حوزه موشکی، دیپلماسی دفاعی، صنایع هوایی و... را از اولویت‌ها برشمرد و افزود: برگزاری‌ رزمایش‌های مشترک نیروهای مسلح کشورمان با سایر کشورهای مسلمان می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود بر ضرورت افزایش اقتدار دفاعی‌ و تقویت نیروهای مسلح و همچنین حمایت از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به منظور پیشبرد اهداف دفاعی جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

کد خبر 329008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.