امید به نصف‌جهان بازگشت/ قرمزها قربانی اصفهانی‌ها

دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن برای اولین بار در طول این فصل ۶ امتیاز کامل مسابقات خودشان را به حساب واریز کردند تا هواداران هر ۲ تیم نسبت به ادامه لیگ امیدوار شوند.

به گزارش ایمنا، ۲ تیم اصفهانی در هفته دوازدهم لیگ به ۶ امتیاز کامل رسیدند تا فوتبال اصفهان بعد از چند هفته نفسی به راحتی بکشد. سپاهان در حالی سه گل به تراکتورسازی تبریز زد که اگر پیش از آغاز این بازی به هواداران سپاهان می‌گفتند که قرار است تیمشان چنین نتیجه‌ای را در مقابل حریف تبریزی رقم بزند اکثریت قریب به اتفاق آنها زیر بار آن نمی‌رفتند. با این حال سپاهان در روزی که تراکتورسازی مهدی شریفی و مهدی کیانی را در اختیار نداشت سه گل به ثمر رساند و هیچ گلی هم دریافت نکرد تا امیدواری‌ها به تیم کرانچار زنده شود.

البته یک نکته مهم در کار سپاهان به چشم می‌خورد که باید هواداران با احتیاط بیشتری از تیمشان انتظار داشته باشند، چون سپاهان قبل از این هم سابقه رقم زدن یک نتیجه خوب در شهرآورد فوتبال اصفهان را داشته و بعد از آن نتوانسته روی دور برد قرار بگیرد و به همین دلیل شاید بازی بعدی این تیم در مقابل نفت آبادان معیار مناسبی برای سنجش کیفیت تیم کرانچار باشد. البته نباید این مسئله را هم فراموش کرد که زدن ۲ گل از جانب بازیکنی مثل ساسان انصاری آن هم در روزهایی که فشار بازگشت مهدی شریفی و مسعود حسن‌زاده به شدت عملکرد مهمان سپاهان را تحت تأثیر قرار داده باعث شد تا این بازیکن  کمی با آرامش بیشتری کار خودش را دنبال کند. سپاهان تا پایان نیم فصل سه مسابقه بسیار سخت در پیش رو دارد و شاید تجربه فصل قبل سپاهان در رابطه با بردهای متوالی هفته‌های پایانی نیم فصل امید را به اردوی طلایی‌پوشان بازگرداند.

قرمز خوش یمن برای ذوب‌آهن

اگر دانیال اسماعیلی‌فر بغل پای خودش را با دقت زیادی نزده بود شاید امروز باید در وصف تساوی‌های متوالی شاگردان امیر قلعه‌نویی انتقاد می‌کردیم ولی در نهایت طلسم شکست، تا ذوب‌آهن سومین برد خودش را در لیگ امسال جشن بگیرد. بردن سپیدررود در رشت می‌تواند یک نقطع عطف در کارنامه تیمی باشد که قبل از این همه مسابقات خارج از خانه خودش را با تساوی به پایان برده بود و با اتکا بر این برد می‌تواند سه هفته باقیمانده لیگ را تا پایان نیم فصل اول با کسب امتیازات کامل پشت سر بگذارد. بازی دادن به علی حمام به عنوان مدافعی که در این چند سال گذشته جزو بهترین‌های ذوب‌آهن بوده و مشخص نبود که چرا مورد غضب امیر قلعه‌نویی قرار گرفته برگ برنده سرمربی ذوب‌آهن در این بازی بود که حمام با گلزنی در این بازی پاسخ اعتماد سرمربی تیمش را داد.

از طرف دیگر نیمکت‌نشینی مرتضی تبریزی و مهدی مهدی‌پور که بدون شک جزء سه بازیکن برتر ذوب‌آهن در این چند سال بوده‌اند این نکته را به این ۲ بازیکن گوشزد کرد که امیر قلعه‌نویی با هیچ بازیکنی شوخی ندارد و حتی به مهم‌ترین بازیکنان تیمش هم باج نمی‌دهد. این برد در مقابل قرمزپوش‌های لیگ به نوعی سرآغاز نبرد با بقیه قرمزهای لیگ هم بود چون ذوب‌آهن در ۲ هفته بعدی باید به دیدار فولاد و پرسپولیس برود.

کد خبر 328988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.