نهم آذر یادآور حماسه آفرینی و رشادت های جوانان نطنز است

نطنز-امام جمعه نطنز گفت: ۹ آذر روز حماسه و ایثار؛یادآور دلاورمردی و رشادت و حماسه بزرگ جوانان شهرستان نطنز در جبهه حق علیه باطل است 

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز؛ حجت الاسلام روح الله امینی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان نطنز اظهار کرد: نهم آذرماه سال ۶۰ یادآور حماسه بزرگ اعزام بیش از ۷۰ نفر از اقشار مختلف مردم شهرستان به عنوان داوطلب حضور در عملیات طریق‌ القدس است و تقدیم و تشییع پیکر مطهر ۱۰ شهید نیز در این روز در یاد و خاطره مردم به یادگار و جاوید مانده است.

وی بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان نطنز تاکید کرد و افزود: تلاش برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یعنی تعظیم در برابر شعائر الهی، و این به طور حتم دارای اجر دنیوی و اخروی خواهد بود.

امام جمعه نطنز تصریح کرد: برگزاری این نوع مراسم ها به انتقال فرهنگ از خودگذشتگی، خودباوری، ایثار و شهادت به جوانان و نوجوانان برای تحکیم مبانی انقلابی کمک می کند و خوشبختانه برنامه های زیبا و متنوعی در سطح شهرستان برای تحقق این هدف برگزار شده است.

وی بر ضرورت تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثارگران شهرستان تاکید کرد و گفت: باید با همت و تلاش مضاعف مراسمی باشکوه و در خور شان نام و یاد شهدا در روز حماسه و ایثار در شهرستان برگزار شود تا شرمنده شهدا نشویم.

حجت الاسلام امینی خاطرنشان کرد: تلاش ها برای حضور یک شخصیت برجسته ملی برای حضور در این مراسم و سخنرانی در آن شروع شده است و در صورت نهایی شدن، اعلام خواهد شد.

در ادامه فرماندار نطنز یوسف حسنی اظهار کرد: پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا الگوی صبر و پایداری در جامعه هستند و ما نیز از این فرصت به دست آمده در این روز گرامی استفاده می کنیم و از مقام شامخ آن ها تجلیل خواهیم کرد.

وی افزود: امنیت، عزت، اقتدار و آسایش ملت ایران مرهون از خودگذشتگی و جانفشانی شهدا و ایثار گران است و باید همه مسئولان از همه ظرفیت ها برای قدردانی و تکریم مقام آن ها استفاده کنند و کوتاهی در این مسیر نیز پذیرفتنی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به هجوم همه جانبه جبهه استکبار به اصول انقلاب و نظام، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی در برابر زور یک ضرورت انکار ناپذیر است و باید این مهم بیشتر از همه، به قشر جوان و نوجوان انتقال یابد.

فرماندار نطنز خواستار تلاش همه دستگاه های اجرایی برای برگزاری باشکوه روز ۹ آذر سالروز حماسه و ایثار شهرستان نطنز شد.

کد خبر 328955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.