باید در فضای مجازی مسوولانه رفتار کنیم/ضریب نفوذ ۷۰ درصدی اینترنت در اصفهان

رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: باید فضای مجازی مدیریت شود و چنانچه این کار انجام نشود، آسیب زا خواهد بود.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار جامعه ایمنا با بیان اینکه نرخ نفوذ اینترنت در اصفهان بیش از ۷۰ درصد گفت: اینترنت و فضای مجازی تسهیل کننده  خدمات در حوزه اجتماعی برای شهروندان است، اما باید دانست که استفاده از فضای مجازی و اینترنت تهدیداتی را هم برای کاربران به دنبال دارد.

رییس پلیس فضای تولید و تبادلات انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: جرایم رایانه ای موضوع جدیدی در فضای مجازی نیست و موضوع افزایش دسترسی پذیری، افزایش نفوذ و ارتباطات چند لایه ای همانند هویت های چندگانه، ارتباطات در خلوت و نهان و یا محتواهایی که می تواند آسیب های روحی و روانی عمیقی را برای شهروندان داشته باشد، همواره در این فضا وجود دارد.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید به اهمیت مدیریت فضای مجازی اظهار داشت: کاربران باید آگاه باشند که در شرایطی قرار دارند که تهدیدات در فضای مجازی از حالت شکلی به سمت حالت عینی و وجودی رسیده  و ضروری است که در این فضا  آگاهانه تر عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید فضای مجازی مدیریت شود و چنانچه این کار انجام نشود، آسیب زا خواهد بود.    

سرهنگ مرتضوی گفت:  باید در فضای مجازی مسولانه رفتار کنیم، با در نظر گرفتن موضوعاتی مانند مهارت افزایی، آموزش، کنترل  و نظارت به ویژه در حوزه نوجوانان و جوانان در عرصه خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است تا نوجوانان و جوانان از آسیب های عمیق این فضا مصون باشند.

وی با تاکید به این نکته که آموزش در قالب یک همایش یا یک ساعت آموزش مقطعی و کوتاه مدت  امکان پذیر نیست، گفت: باید آموزش ها به شکل سیستماتیک و مدت دار و با برنامه ریزی انجام شود تا مهارت افزایی لازم را به ارمغان بیاورد و تاثیر گذار باشد.  

رییس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: ضروری است که در محیط هایی مثل آموزش وپرورش، دانشگاه ها و مهد کودک های آموزش و تربیت جهت دار و بلند مدت را تعریف کنند، تا کاربران از سن طفولیت در این حوزه به مرور فرهنگ و راه و روش عینی و کار با فضای مجازی را به روش صحیح و مفید بیاموزند تا از آسیب ها و تهدیدات این فضا در امان باشند.

کد خبر 328944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.