۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
حریری به لبنان بازگشت

۱۸ روز پس از استعفای پرابهام و جنجال برانگیز نخست وزیر لبنان در عربستان ، سرانجام سعد حریری به لبنان بازگشت و در مراسم جشن ملی کشورش حضور یافته است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رسانه های محلی بامداد چهارشنبه ۱ آذر از بازگشت سعد حریری نخست وزیر مستعفی لبنان به بیروت خبر دادند. حریری، حدود سه هفته بعد از استعفای ناگهانی در عربستان سعودی به کشورش برگشته است. دفتر حریری می‌گوید که هواپیمای او در راه لبنان، در مصر و قبرس توقف داشته است. سعد حریری از فرانسه عازم مصر شده بود تا با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور، دیدار کند.

تلویزیون لبنان تصاویری از آقای حریری در زمان پیاده شدن از هواپیما و حضور نیروهای امنیتی در محل را پخش کرده است. سعد حریری روز شنبه گذشته پس از دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، اعلام کرد که برای شرکت در جشن روز استقلال لبنان که چهارشنبه برگزار خواهد شد، به بیروت برمی گردد.

حریری روز چهارم نوامبر در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، ضمن انتقاد از حکومت ایران و گروه حزب الله لبنان، استعفا داد. او گفت چون احساس امنیت جانی نمی‌کند به کشورش بازنخواهد گشت. میشل عون، رئیس جمهوری لبنان،  استعفای آقای حریری را نپذیرفته است. او مقامات سعودی را متهم کرده که آقای حریری را بازداشت کرده و تحت فشار قرار داده اند، اتهامی که سعد حریری و عربستان سعودی آن را رد کرده‌اند.

همزمان با سالگرد استقلال لبنان رئیس جمهور این کشور گفت: لبنان در قبال بحران های منطقه سیاست بی طرفی اختیار کرد؛ اما با شروع بحران سوریه، گروه های تروریستی در گوشه گوشه لبنان دست به فتنه انگیزی و انفجار زدند. میشل عون  با طرح این سوال که تروریسم از کجا به لبنان آمد و چه کسی حمایت مالی از آن کرد تا به لبنان ضربه بزند؟ گفت: پیام من به کشورهای عربی این است که همکاری با لبنان به دوراندیشی و تعقل نیاز دارد.

هم اکنون جشن روز ملی استقلال لبنان با حضور سعد الحریری در حال برگزاری است.

کد خبر 328940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.