احتمال بارش پراکنده در کلانشهر اصفهان

رییس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی بر روی استان است، که احتمال بارش های پراکنده را به همراه دارد.

حسن خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی از روز گذشته تا روز پنجشنبه از سمت غرب بر روی استان خواهد بود که در برخی مناطق استان بویژه مناطق غربی و جنوب استان بارش را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: در ارتفاعات استان بویژه در مناطق غربی و جنوبی استان بارش به صورت باران و برف پیش بینی می‌شود و طی این مدت در ساعاتی بویژه در ساعات اولیه روز کاهش دید در مناطق بارشی به دلیل مه آلودگی وجود خواهد داشت.

خدابخش اظهار کرد: بر روی کلانشهر اصفهان نیز امروز بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و از روز پنجشنبه کاهش دمای هوا در اکثر نقاط استان محسوس خواهد بود.

از سوی دیگر بر اساس اطلاعات دریافتی از مرکز پایش کیفی هوا مستقر در اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان میانگین شاخص کیفی هوا در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۷ بامداد امروز برابر عدد ۱۲۶ و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به ترتیب ایستگاه بلوار دانشگاه ۱۲۲، خیابان پروین ۱۱۷، میدان امام حسین (ع) ۱۵۶، بزرگراه خرازی ۱۲۸، خیابان رودکی ۱۱۱ و میدان احمدآباد ۱۲۱ بیشترین میزان آلاینده را نسبت به مناطق مختلف شهر دارند. هم‌چنین شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های خمینی‌شهر عدد ۱۲۰، مبارکه ۱۰۱ و سگزی شاخص ۹۲ را نشان می‌دهد.

ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد. بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفرتا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

کد خبر 328938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.