لزوم ایجاد مسکن دائمی برای زلزله زدگان غرب کشور/ مقابله با تبعات زلزله با پهنه شناسی شهر

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر شرایط اضطراری در مناطق زلزله زده طی شده و باید به سمت ایجاد مسکن دائمی برای بازماندگان این واقعه برویم.

مهدی مزروعی در گفتگو با خبرنگار ایمنا به سفر مدیریت شهری اصفهان به مناطق زلزله زده غرب کشور اشاره و اظهار کرد: آنچه بیشتر از هر مسأله در این سفر جلب توجه می کرد این بود که علی رغم وقوع حادثه تلخ و ناگوار زلزله در غرب کشور، حس وفاق و همدلی ملی ایجاد شده است که آن را در چهره تک تک اهالی آنجا مشاهده کرد.

وی ادامه داد: از طرفی حجم کمکهای مردمی به این منطقه بسیار زیاد است اما نبود مدیریت واحد برای ساماندهی آنها مشهود بود به طوری که مقدار زیادی لباس یا اقلام خوراکی رها شده بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: در مورد مسائل زیرساختی اقداماتی انجام شده اما باید در این راستا از توانمندی دیگر استان ها نیز بیشتر استفاده شود.

وی افزود: در حال حاضر شرایط اضطراری در مناطق زلزله زده طی شده و باید به سمت ایجاد مسکن دائمی برای بازماندگان این واقعه برویم.

این عضو شورا تصریح کرد: تعداد زیادی از ساختمان های شهر اصفهان نیز به یقین در برابر زلزله مقاوم سازی نشده و از ایستایی خوبی برخودار نیستند بنابراین اگر چنین حادثه ای در شهر ما اتفاق می افتاد فاجعه به بار می آمد به همین دلیل مدیریت شهری باید پهنه شناسی شهر را در اولویت اصلی خود قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: درهمین راستا باید اطلاع رسانی مناسب در ارتباط با مقاوم سازی ساختمان ها به مردم صورت بگیرد و مدیران شهری نیز ظرف مدت کوتاهی شهر را در برابر زلزله مقاوم و محکم کنند.  

کد خبر 328933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.