نه به دیابت با سبک زندگی سالم

به مناسبت هفته جهانی خود مراقبتی و روز جهانی دیابت، گردهمایی «نه به دیابت با سبک زندگی سالم» در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کلینیک تخصصی بازتوانی قلب ایران زمین با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۴ اصفهان اقدام به برگزاری یک گردهمایی با محوریت سبک زندگی سالم با عنوان «نه به دیابت با سبک زندگی سالم» کردند. در این رویداد که با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از مردم اصفهان برگزار شد، ضمن انجام ورزش صبح‌گاهی و ارائه تغذیه سالم و بدون قند توسط محصولات بدون قند کامور، تست قند خون به صورت رایگان از کلیه متقاضیان دریافت شد و همچنین متخصصین پزشکی ورزشی و تغذیه به ارائه مشاوره رایگان به متقاضیان پرداختند.

به موازات این برنامه، سخنرانی با محوریت تاثیر ورزش در پیشگیری و کنترل دیابت توسط دکتر مسعود فشارکی متخصص پزشکی ورزشی برگزار شد. پس از آن، مژده قیاس‌وند کارشناس ارشد روانشناسی بالینی به ارائه سخنرانی پیرامون مبحث شادکامی پرداخت. در انتهای مراسم جوایزی به شرکت‌کنندگان در مسابقه سبک زندگی سالم اهدا شد.

روز جهانی دیابت ۲۶ آبان‌ماه و هفته جهانی خود مراقبتی از ۲۷ آبان لغایت ۳ آذرماه است. هدف از نام‌گذاری یک روز برای «دیابت» آگاه‌سازی افراد از روش‌های پیشگیری و کنترل دیابت است. همچنین، هدف از برگزاری هفته خود مراقبتی آشناسازی افراد با سبک زندگی سالم و چگونگی مراقبت از خود در صورت ابتلا به بیماری‌های ناتوان‌کننده است.

کد خبر 328920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.