استفاده از چهره‌های سینما در تئاتر عوام فریبی است/حضور سحر قریشی در تئاتر معنایی ندارد

مدیر پردیس تئاتر تهران روز گذشته در گفتگویی در باب وضعیت تئاتر ایران در برنامه «فرمول یک» به مباحثه نشست.

به گزارش ایمنا، حسین مسافر آستانه روز گذشته در برنامه «فرمول یک» همراه با زامیاد سعدونیان فیلم نامه نویس درباره وضعیت کنونی تئاتر ایران گفتگو کرد.  

حسین مسافر آستانه در ارتباط با استفاده از چهره های سینما در تئاتر اظهار کرد: این استفاده از چهره های سینمایی که در تئاتر ریشه ای ندارند عوام فریبی است و کارگردان تنها برای فروش بهتر و پر کردن سالن از این بازیگران استفاده می کند که به نظر من جایز و شایسته تئاتر نیست.  

زامیاد سعدونیان در تکذیب حرف های آستانه گفت: به نظر من این خط گذاری ها در ذات هنر نیست. هنر ذاتا با مرزگذاری در تناقض است و ما تعداد بیشماری از بازیگران تئاتر را داریم که وارد سینما شده اند. به نظر من ایرادی ندارد که بازیگران سرشناس سینما به یاری تئاتر بیایند و به واسطه حضور آنها پای مردم عادی به سالن های نمایش باز شود و تئاتر را بشناسند و مخاطب تئاتر شوند.  

آستانه در جواب به حرف های سعدونیان گفت: من با حضور هر بازیگری از سینما در تئاتر مخالف نیستم. کمااینکه هومن سیدی و رضا کیانیان از سینما وارد تئاتر شدند و در حال حاضر یکی از وزنه های مهم تئاتر ایران هستند. من با ورود بازیگرانی که دغدغه تئاتر ندارند و تنها برای ایجاد ژست فرهیختگی به تئاتر می آیند مسئله دارم.  

علی ضیا در پرسشی مستقیم از مدیر پردیس سینمایی تهران نام سه بازیگر زن سینما را که به تازگی وارد تئاتر شده اند آورد و از آستانه در رابطه با حضور این سه نفر نظر خواست.  

حسین مسافر آستانه در جواب مجری برنامه گفت: من حضور خانم ها افشار، شاکردوست و قریشی را در تئاتر نمی فهمم. سیامک صفری خودش از پایه های اصلی نمایش ایران است و من می دانم که او به خاطر تنگنای مالی و شرایط بد اقتصادی از سحر قریشی دعوت به کار کرده! او در پایان گفت رسالت تئاتر فریختگی است و ما باید از بازیگران خوب و ذاتا تئاتری حمایت کنیم تا تئاتر ایران به رسالتش برسد و کارگردانی نخواهد برای فروش نمایش و پر کردن سالن دست به عوام فریبی بزند.  

کد خبر 328918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.