اجرای الگوی ورزش درمانی برای مقابله با اعتیاد در شهرضا

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت کشور لازم است فعالیت های ورزشی در جامعه توسعه پیدا کند که این دستورالعمل به عنوان الگویی مبارزه‌ای در شهرستان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا محمدرضا انصاریپور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا اظهار کرد: همکاری بین ستاد و شوراهای مبارزه با مواد مخدر در راستای مقابله با موارد نادر مشاهده مواد مخدر در باشگاه‌های ورزشی قابل توجه بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از وزارت کشور لازم است فعالیت های ورزشی در جامعه توسعه پیدا کند که این دستورالعمل به عنوان الگویی مبارزه‌ای در شهرستان اجرا می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا تأکید کرد: هر اندازه والدین، آموزش و پرورش و رسانه‌ها هم افزایی بیشتری در حوزه آگاهی بخشی درخصوص معضلات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر داشته باشند نگرانیهای اجتماعی از این آسیب ها و معضلات ناشی از آنها کمتر خواهد شد.

انصاریپور گفت: تمرکز بر حفظ و سلامت قشر جوان جامعه به عنوان یک راهبرد در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

وی تصریح کرد: لازم است برنامه هایی در جهت ارتقای سطح آگاهی، بینش و شناخت جوانان از انواع مواد مخدر با همراهی انجمن ها و اتحادیه های مختلف و بخش های مختلف وزارت ورزش اجرا شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیاز به فرهنگسازی و اطلاع رسانی دارد زیرا با اقدامات یکسویه و تک بعدی راه به جایی نمی‌بریم و نمی‌توانیم اقدام مؤثری انجام دهیم.

انصاریپور بیان کرد: مسئولان باید به رسالت خود در حوزه مبارزه با مواد مخدر عمل کنند، نرخ فقر و بیکاری در جامعه بر گسترش اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی تأثیرگذار است.

وی عنوان کرد: باید مدل زیستی و فرهنگی جامعه ایرانی شناخته و الگوهای مقابله‌ای با معضل مواد مخدر بر اساس آن تدوین شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا گفت: باید سیاست گذاری درست و جامع در موضوعات مختلف جامعه ایجاد شود، آگاهی از حقوق معتادان بهبودیافته و ایجاد بستر مناسب برای جامعه پذیری آنها تأثیر مستقیم بر سلامت جامعه دارد.

کد خبر 328861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.