اصفهان شایستگی میزبانی نشست های بین المللی را دارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اصفهان با تاریخ و فرهنگ و تمدن غنی خود شایستگی آن را دارد که به عنوان پایتخت دوم ایران، میزبان نشست های مهم بین المللی باشد؛ هر چند لازم است تسریع در آماده سازی سالن اجلاس سران و فراهم کردن زیر ساختهایی مثل فرودگاه و هتلها در این شهر به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

خبرگزاری ایمنا، گروه سیاسی- اعظم ملایی: دومین دور سمینار سطح بالای همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا صبح دوشنبه 30 آبان با حضور عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در هتل عباسی  اصفهان آغاز شد.  دور نخست از این گفت‌وگوها در بروکسل به ریاست هلگا اشمید برگزار شد و حال این دور از مذاکرات در ایران به ریاست سید عباس عراقچی برگزار می شود. حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست حضور داشت و در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: این نشست دومین دور از گفت و گوهای ایران و اتحادیه اروپا بود که  روز دوشنبه، با حضور جمعی از مقامات اتحادیه اروپا و نیز مقامات وزارت خارجه کشورمان و نمایندگان مجلس در هتل عباسی اصفهان آغاز گردید. 

وی افزود در این نشست دو روزه قرار است دو طرف در مورد همکاری های هسته ای ایران و اروپا، داروهای هسته ای وروشهای جدید فعالیت هسته ای همچون گداخت هسته ای، گفت و گو و تبادل نظر کنند. فولادگر همچنین گفت: محور گفت و گوهای طرف ایرانی و اروپایی در  اولین روز این نشست را برجام و لزوم حفظ آن و نیز پایبندی ایران به این توافقنامه بین المللی تشکیل می داد و امروز قرار است نشستها تخصصی تر و علمی تر باشد. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز اول این سمینار از طرف نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقامات اروپایی صحبت کردند و  اظهار داشتند: برجام یک مجموعه و غیر قابل تفکیک است، یک طرف این معامله جمهوری اسلامی و طرف دیگر 5 به علاوه یک است و اگر کسی از طرفین از تعهدات خارج شود دیگر برجامی باقی نمی‌ماند. ایشان به خوبی تأکید کردند که ایران تا کنون به برجام متعهد بوده و  9بار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی گواه این امر است؛ اما اگر طرف مقابل به برجام متعهد نباشد، ایران نیز با شدت و قدرت بیشتر به سمت برنامه های هسته ای سابق خود باز می گردد.

وی در خصوص میزان عملیاتی و کاربردی بودن این نشستها گفت: نشستهای ایران و اروپا فعلا در سطح تخصصی و علمی برگزار می شود و امیدواریم که این بحثهای علمی به تدریج به طرح های کاربردی تبدیل شوند. 

فولادگر در رابطه با دلیل برگزاری این دور از نشستهای ایران و اتحادیه اروپا در اصفهان گفت:به هر حال این یک امر رایج در همه دنیاست که همه نشستهای مهم بین المللی در پایتخت برگزار نشود و سایر شهرهای مستعد هم در این زمینه مشارکت داده شوند. اصفهان نیز به خوبی از این قابلیت برخوردار است که میزبان نشستهای مهم بین المللی باشد. با این وجود لازم است به فراهم کردن زیر ساختهای لازم مثل فرودگاه و هتلها در این شهر توجه بیشتری صورت بگیرد؛ کما اینکه طرح توسعه فرودگاه هم در دست انجام است. نماینده مردم اصفهان افزود: البته در این دور از نشستهای ایران و اروپا از آنجا که تعداد مهمانان خارجی کم بود، هیچ مشکل و کمبودی نداشتیم و این سمینار بین المللی به خوبی در حال برگزاری است؛ اما برای نشستهای عمومی تر با مهمانان بیشتر لازم است به بحث زیر ساختها  و تسریع در آماده سازی سالن اجلاس سران اصفهان  توجه بیشتری صورت بگیرد. وی افزود: اصفهان با تاریخ و فرهنگ و تمدن غنی خود شایستگی آن را دارد که به عنوان پایتخت دوم ایران، میزبان نشستهای مهم بین المللی باشد.

نماینده اصفهان افزود: مقامات اروپایی بویژه خانم هلگا اشمید نظر بسیار مثبتی نسبت به شهر اصفهان و فرهنگ و تمدن دیرینه ان دارند و همواره ابراز تمایل می کردند که از برخی مکانهای تاریخی شهرمان دیدار کنند. وی افزود:  بازدید از شهر هم در برنامه مقامات اروپایی هست؛ اما مشخص نشده که این مقامات از چه جاهایی دیدن خواهند کرد. 

کد خبر 328850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.