گسترش فرهنگ کارآفرینی در بین شهروندان ضروری است

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید براینکه گسترش فرهنگ کارآفرینی در بین شهروندان ضروری است، گفت: اگر سیستم فرهنگی شهر در راستای فرهنگ کارآفرینی ورود پیدا کند، می توانیم به یک انقلاب اقتصادی برسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی در اولین جلسه ستاد توسعه کارآفرینی شهر اصفهان ضمن عرض تبریک هفته جهانی کارآفرینی، اظهار کرد: رویدادهای زیادی در سطح شهر اصفهان به مناسبت هفته کارآفرینی در حال برگزاری است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر در دوره پنجم نیز که با شعار بهبود اکوسیستم کارآفرینی کار خود را آغاز کرد تشکیل ستاد توسعه کارآفرینی را به عنوان اولین طرح خود اجرایی کرد، البته شهردار اصفهان هم نگاه ویژه ای به بهبود کسب و کار و خلق ثروت در شهر دارند.

وی ادامه داد: آرزوی بزرگ ما این است که تولید ناخالص داخلی اصفهان به ۶۶ هزار میلیارد تومان برسد بر همین اساس باید فعالیت اقتصادی کشورهای پیشرفته ای همچون سوئد و ژاپن را مبتنی بر رشد کارآفرینی مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر نسبت به فضای اقتصادی شهر اشراف کاملی نداریم این در حالی است که کشور کوچکی مثل امارات متحد عربی در حال آموزش یک میلیون جوان عرب کد نویس با مهارت های کسب و کار را در دستور کار خود قرار داده است؛ ۱۱ کشور دیگر نیز ویزای رایگان برای برگزارکنندگان استارتاپ ها فراهم کرده اند که این مسأله مشوق خوبی برای حضور کارآفرینان در این کشورهاست.

وی اضافه کرد: باید مراودت های اقتصادی خود را با کشورهای دیگر گسترش دهیم و بر همین اساس باید بررسی کرد تا به حال چقدر از ظرفیت های خواهر خوانده های اصفهان استفاده شده است.

خسروی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر مشهد در دوره چهارم خود، ۵ درصد از بودجه مدیریت شهری را به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان در نظر گرفت در صورتی که این امر در اصفهان صورت نگرفته است، گفت: در تهران ۲۲ مرکز رشد وجود دارد اما در اصفهان در این زمینه عقب هستیم از سویی دیگر دسترسی به منابع مالی خطر پذیر نیز در شهر وجود ندارد و کارآفرینان مجبور می شوند برای این مسأله به تهران بروند.

وی گسترش فرهنگ کارآفرینی، نوآفرینی و خلاقیت در بین شهروندان را ضروری دانست و افزود: ۱۲ هزار کارآفرین بالقوه در شهر وجود دارد که اگر سیستم فرهنگی شهر در راستای فرهنگ کارآفرینی ورود پیدا کند، می توانیم به یک انقلاب اقتصادی برسیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان نیز باید آموزش های خود را معطوف به رفع گلوگاههای کارآفرینی و آموزش مهارت های کسب و کار کرده تا فضای اقتصاد شهری بهبود یابد.   

کد خبر 328832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.