«دنیای بدون ارتودنسی»، نمایشی بر اساس مکتب تئاتر کمدی اصفهان است

نمایش «دنیای بدون ارتودنسی» به نویسندگی و کارگردانی رادمهر کشانی از اول تا ۱۵ آذر ماه در هنرستان هنرهای زیبا روی صحنه می رود.

کارگردان این نمایش در گفتگو با ایمنا در مورد جزییات آن گفت: «دنیای بدون ارتودنسی» نمایشی است که بر اساس مکتب تئاتر کمدی اصفهان نوشته شده است.

رادمهر کشانی تصریح کرد: صحبت هایی در مورد رد این مکتب توسط افراد خاصی صورت می گرفت و آن ها معتقد بودند که تنها امتیاز مکتب اصفهان، لهجۀ اصفهانی شخصیت اصلی است اما تئوریزه کردن این مکتب نشان داد که فاکتورهایی بیش از لهجه دارد. مولفه هایی که در بازیگری و کارگردانی و نمایشنامه نویسی، این مکتب را از دیگر کمدی های شناخته شدۀ دنیا متمایز می کند.

وی افزود: بر همین اساس است که شخصیت اصلی نمایش «دنیای بدون ارتودنسی» با لهجۀ آبادانی است و در عین حال از ویژگی های مکتب اصفهان نیز بهره می برد.

نویسندۀ این نمایش ادامه داد: داستان نمایش در کنار یک دکۀ فلافلی اتفاق می افتد که شخصیت های مختلفی به آن جا می آیند. در واقع «دنیای بدون ارتودنسی» روایت گر ناهنجاری های اجتماعی در تمامی اقشار جامعه با زبان طنز است.

وی در پایان اظهار داشت: این نمایش به دور از هجویات و حرکات سخیف، مخاطب را با مفهوم و طنز موقعیت و شخصیت و کمدی رفتار در قالب مکتب کمدی اصفهان، می خنداند و تفاوت آن با سایر کمدی های اجرا شده در این است که مخاطب بعد از پایان نمایش علاوه بر خندیدن به تفکر و آگاهی نیز رسیده است.

گفتنی است، عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده و کارگردان:رادمهر کشانی، بازیگران: رادمهرکشانی، بهاره مهدوی، حمید شیروانی، منیرسادات حسینی، پارسا دستیار، جویا پورمشکور، نیلوفر عرفانی و عطیه فشانی، مدیرصحنه:مسیح فقیهی نیا و مسئول موسیقی:گلین جهانگیری.

علاقمندان برای دیدن این نمایش می توانند با تهیۀ بلیت از سایت نوای مهر، از یکم تا ۱۵ آذر ماه هر شب رأس ساعت ۱۸:۰۰ به هنرستان هنرهای زیبای پسران واقع در حد فاصل میدان انقلاب و پل آذر مراجعه کنند. /


 

کد خبر 328830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.