عصری با داستان در موزه عصارخانه شاهی/ پرفورمانس و موسیقی در موزه هنرهای معاصر

برنامۀ «عصری با داستان» در موزه عصارخانه شاهی و «پرفورمانس و موسیقی» در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، همزمان با ویژه برنامه های «اصفهان - لهستان» که ازسوی موزه هنرهای معاصر اصفهان، وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود، رمان «تو به اصفهان باز خواهی گشت» با حضور نویسندۀ آن «مصطفی انصافی» در موزه عصارخاه شاهی معرفی و بررسی می شود، و همزمان «پرفورمانس و موسیقی» نیز در موزه هنرهای معاصر اصفهان اجرا خواهد شد.

گفتنی است، پرفورمنس، هنری مرتبط با دیگر رشته‌های هنری است که این اجرا می‌تواند از پیش نوشته شده یا فی البداهه، تصادفی یا کاملاً هماهنگ شده باشد، ذاتی و خودجوش یا دقیق و از پیش طراحی شده، همراه با شرکت بینندگان یا بدون حضور آن‌ها باشد و گاه با اجرای موسیقی همراه شود.

همچنین رمان «تو به اصفهان بازخواهی گشت» نوشته «مصطفی انصافی» از مجموعه «قفسه آبی» نشر چشمه منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب «تو به اصفهان بازخواهی گشت» آمده است: «مصطفی انصافی نویسنده جوانی است که در اولین تجربه روایی‌اش رمانی نوشته مملو از داستان‌های ریشه‌زده در تاریخ. رمانِ تو به اصفهان بازخواهی ‌گشت روایتی است چندسویه از زندگی و سؤال‌های چند شخصیت که به خاطرِ جبر مکان و زمان در موقعیتی خاص کنار هم قرار می‌گیرند.

استاد دانشگاهی جوان و البته خسته از شرایطش که در فکر مهاجرت است، به دختری لهستانی برمی‌خورد که برای یافتنِ ریشه‌های دوردستِ خانوادگی‌اش به ایران آمده است. دختری که پیشینه‌ای مبهم دارد و ناگهان قصه‌ او تبدیل می‌شود به انگیزه‌ای برای روایتِ قهرمانِ اول رمان...

انصافی در این رمان تلاش کرده با توجه به قابلیت‌های ژانری و ترسیم پلاتْ رمانی بنویسد که در عینِ سرک ‌کشیدن به زوایای پنهان‌مانده‌ تاریخِ ایران، رگه‌های زیستی و وجودی قهرمان‌های بلاتکلیفش را نیز برملا کند. آمدن زنانِ لهستانی به ایران در سال‌های حضورِ متفقین در ایران تنها جرقه‌ای‌ است برای آتش گرفتنِ انبارِ عظیمی از خطرات و خطرات. تا جایی که خواننده‌ رمان در هر بخش با واقعیت‌هایی روبه‌رو می‌شود که می‌توانند به جذاب‌ شدنِ روند روایی اضافه کنند.

تو به اصفهان بازخواهی ‌گشت قصه کشف است. کشفِ گذشته‌ای ناامن و قصه‌دار که ناگهان همه‌چیز را عوض می‌کند...»

نشست عصری با داستان، با محوریت معرفی و بررسی رمان «تو به اصفهان باز خواهی گشت» چهارشنبه یکم آذرماه ساعت ۱۶ در موزه عصارخانه شاهی، واقع در میدان نقش جهان، بازار قنادها، پاساژ طلای امین بگزار می شود و «پرفورمانس و موسیقی» نیز یکم آذرماه ساعت ۱۸ در موزه هنرهای معاصر اصفهان اجرا خواهد شد.

کد خبر 328816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.