اهواز در گرد و غبار ناگهانی غرق شد/ غلظت گرد و غبار در اهواز به ۲۳ برابر حد مجاز رسید

وقوع پدیده بسیار شدید گرد و غبار، آسمان اهواز را در هاله ای از خاک فرو برد.

به گزارش ایمنا به نقل از مهر،  در حالیکه مردم خوزستان منتظر بارش باران بودند، وقوع پدیده ناگهانی گرد و غبار در اهواز، این شهر را به رنگ خاکستری درآورد و شعاع دید را به کمترین میزان خود رساند.

این در حالیکه است که پیش بینی خاصی برای این پدیده صورت نگرفته است و دانش آموزان در مدارس خود حضور دارند ولی شدت غلظت گرد و غبار به گونه ای است که سلامت دانش آموزان به شدت تهدید می شود.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت از محیط زیست استان خوستان میزان غلظت گرد و غبار ساعت ۱۱ در شهرهای اهواز به سه هزار و ۵۴۸، اندیمشک به ۲۵۶، شوش به ۳۳۹، شوشتر به۲۱۲ و ماهشهر به ۱۷ میکروگرم رسیده است.

میزان عادی ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است که بر این اساس میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان اهواز پیش از ظهر امروز به ۲۳ برابر حد مجاز رسید.

توصیه می‌شود؛ بیماران قلبی و ریوی در این شرایط ضمن مصرف به موقع داروهای خود، به هیچ وجه در معرض هوای بیرون قرار نگیرند و از منزل تا برطرف شدن کامل آلودگی هوا بیرون نیایند. همچنین افراد عادی در صورت کار ضروری داشتن و نیاز به خروج از منزل، حتماً از ماسک استاندارد (ماسکهای مخصوص گرد و غبار) استفاده کنند.

بهترین نوع ماسک استاندارد برای حفاظت از سلامت خود در برابر گرد و غبار و ریزگردها و جلوگیری از ورود آنها به بدن، ماسکهای دسته (ماسک مخصوص گردوغبار) است که در داروخانه‌های سطح شهرهای خوزستان موجود است. در چنین شرایطی، سعی کنید مصرف شیر و سایر لبنیات را افزایش دهید.

با توجه به کاهش میدان دید در شرایط گرد و غبار، اگر بنا بر ضرورت در جاده و در حال رانندگی هستید، ضمن رعایت کامل قوانین، با دقت و سرعت مطمئنه رانندگی کنید. در هنگام رانندگی، ضمن مطمئن شدن از بسته بودن کامل پنجره‌های خودرو، تهویه مطبوع خودروی خود را در حالتی قرار دهید که هوای بیرون وارد نشود.

کد خبر 328809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.