کارگاه آموزشی سکه شناسی دوره اسلامی و نادانسته‌های آن

کارگاه آموزشی «سکه شناسی دوره اسلامی و نادانسته های آن» در مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، ازسوی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل، وابسته با سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، و با همکاری دانشگاه هنر اصفهان، کارگاه آموزشی «سکه شناسی دوره اسلامی و نادانسته های آن» با حضور «عبدالله قوچانی» در مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل برگزار می شود.

گفتنی است، «عبدالله قوچانی» استاد سکه شناسی و پژوهشگر تاریخ هنر و معماری اسلامی است که از پدر و مادری اریانی در شهر بغداد متولد شد و تحصیلاتش در مقطع کارشناسی را در عراق به پایان رساند و هم زمان با روی کار آمدن صدام در عراق، پدرش به ایران بازگشت، امّا عبدالله به بهانۀ تحصیل به همراه بقیۀ خانواده در عراق ماند و همین امر موجب تسلّط بیشتر وی به زبان عربی نسبت به زبان فارسی شد. قوچانی سال ۱۳۵۱ برای اوّلین بار به ایران آمد و بعد از بازگشت به ایران و گذراندن دورۀ سربازی، در سال ۱۳۵۵ به عنوان دبیر زبان عربی استخدام و در شهرستان تربت جام مشغول کار می شود، اما به علّت دوری از خانواده که آن زمان در تهران بودند از آموزش و پرورش استعفا داده، به تهران بازگشت. وی پس از بازگشت به تهران در مرکز باستان شناسی استخدام شد و در سال ۵۶ به پیشنهاد رئیس وقت مرکز باستان شناسی و به دلیل تسلطش به زبان عربی، به مطالعۀ بر روی خط و کتیبه خوانی پرداخت.

کارگاه آموزشی «سکه شناسی دوره اسلامی و نادانسته های آن» پنج شنبه ۹ آذرماه ساعت ۱۵ تا ۱۸ در مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل برگزار می شود. ثبت نام در این کارگاه صرفاً با مراجعه به مرکز اصفهان شناسی انجام می گیرد.

کد خبر 328781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.