از دلهره رساندن فیلم به جشنواره تا فصل جدید اکران‌ها

سینمای ایران در آبان ماه امسال اتفاقات بزرگی را تجربه کرد که شاید اصلی ترینش شب کاری های سینماگران برای رساندن فیلمشان به جشنواره فیلم فجر بود.

به گزارش ایمنا، پایان مهلت ثبت نام و ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره فجر، حضور در جشنواره های خارجی متعدد، اعلام اسامی فیلم های فصل جدید اکران و البته همدردی و حضور هنرمندان در کنار مردم زلزله زده کرمانشاه سر فصل خبرهای آبان ماه است.   


پایان مهلت ثبت نام و ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره فجر ۳۶


تاکنون فیلم سازان زیادی برای شرکت در بزرگترین رویداد سینمایی ایران ثبت نام کرده اند و فیلمشان را در جشنواره فجر امسال شرکت داده اند، اما با توجه به کم شدن تعداد فیلم های راه یافته به بخش مسابقه ملی باید دید کدام یک از این فیلم سازان موفق می شوند به فرش قرمز جشنواره برسند.  
 «آهوی پیشونی سفید ۲»، «کار کثیف»، «اتاق تاریک»، «مصادره» و «همه چی عادیه!» از جمله فیلم هایی هستند که اسمشان از این لیست در اذهان عمومی منتشر شده است.  


حضور در جشنواره های خارجی 


یکی از جشنواره هایی که در حال حاضر در حال برگزاری است و فیلم های ایرانی بسیاری در آن شرکت کرده اند، جشنواره فیلم های ورزشی میلان است. امسال ایران در این جشنواره پرقدرت و دست پر ظاهر شده است.

نماهنگ های Hiking at Harandeh و do it ساخته سید محمد جمال حسینی، کلیپ ۹۰ ساخته شهاب الدین نجفی، انیمیشن های «حس مشترک» ساخته محمدحسین عرفان منش و «یوز ایرانی» ساخته شفیقه آسانی و برنامه تلویزیونی «لافند بازی» ساخته مجتبی پوربخش، مستندهای کوتاه و نیمه بلند «پرچم دار» ساخته ابوذر حیدری، «کلاه شیشه ای» ساخته محسن خان جهانی، «کوه آهن» ساخته مصطفی دالایی، «خواهران غریب» ساخته حسین همایونفر، «اعتراض وارد نیست» ساخته فرناز و محمدرضا جورابچیان، مستند های بلند «فوق ماراتن» ساخته سعید کشاورز و «آوانتاژ» ساخته محمد کارت، فیلم های بلند داستانی «عشق نیکان» و «آوار» ساخته سیده فرزانه امینی و فیلمهای داستانی کوتاه و نیمه بلند «آریو والیبال» ساخته محمد بخشی و «گزارشگر» ساخته محمد خردمندان هفده اثر ارسال شده از ایران به این دوره از جشنواره هستند.
یکی دیگر از موفقیت های عرصه بین المللی حضور «بدون تاریخ بدرن امضا»  در چندین جشنواره  بین المللی متعدد از جمله جشنواره های فیلم شیکاگو و براتیسلاوا بود که جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول را برای وحید جلیلوند و نوید محمدزاده به همراه داشت. این فیلم در جشنواره فیلم هند نیز حضور پیدا می کند.

علاوه بر جشنواره های خارجی، چندین دوره از جشنواره های فیلم های ایرانی خارج از کشور در پراگ، لندن نیز برگزار شد و علاقمندان به سینمای ایران به تماشای تولیدات سینمایی سال گذشته ایران نشستند.  

  
هنرمندان در جبهه امدادرسانی به زلزله زدگان 

با انتشار خبر وقوع زلزله در کرمانشاه بسیاری از هنرمندان با به اشتراک گذاشتن پست های اینستاگرامی همدردی خود را با زلزله زدگان اعلام کردند و هر کدام به گونه ای به یاری مردم آسیب دیده شتافتند.  
نوید محمدزاده جایزه دریافتی خود از جشنواره براتیسلاوا را به مردم زلزله زده اهدا کرد و با حضور در مناطق آسیب دیده کرمانشاه به دیدار مردم رفت.  
شماری دیگری از هنرمندان هم به صورت گروه هایی به کمک و یاری مردم رفتند و با حضور در سر پل ذهاب و قصر شیرین از مردم دلجویی کردند. عده ای هم که شرایط سفر به منطقه آسیب دیده را نداشتند برای امدادرسانی در تهران دست به کار جمع آوری کمک شدند.

 
فصل جدید اکران ها
با پایان یافتن تعطیلات سینمایی ایام عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص)، امام حسن (ع) و امام رضا (ع) فصل جدید اکران فیلم ها مصادف با آخر آبان ماه و ابتدای آذر آغاز شد و فیلم هایی مثل «آذر»، «قاتل اهلی»، «اشنو گل»، «ثبت با سنر برابر است»، «صفر تا سکو»، «پینوکیو، عامو سردار و رییسعلی» و «آینه بغل» راهی اکران های آبان ماه شدند./

کد خبر 328773

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.